مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز مطرح کرد: 

سامانه شفافیت در انتظار تکمیل اطلاعات/ توسعه 220 کیلومتری شبکه فیبر نوری در تبریز 

1402/06/19 - 15:29 - کد خبر: 99450 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: جمع آوری داده و نمایش از اصلی ترین ماموریت سامانه شفافیت است، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف است تا بستر های لازم را ایجاد نموده و اطلاعات مورد نیاز نیز از طریق سامانه های موجود شهرداری تبریز استخراج و در صورت عدم وجود سامانه ها از طریق واحدهای مربوطه اخذ و در ساماته بارگذاری گردد. 

به گزارش نصر، "محمدرضا کاظمی" در گفتگوی اختصاصی با نصر گفت: سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تبریز در اواخر سال 1381 تاسیس شد تا امورات مربوط به فناری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز توسط این سازمان در مناطق، سازمانها و شرکت‌های شهرداری ایجاد و مدیریت گردد.
وی در پاسخ به مهمترین چالش های این سازمان توضیح داد: ایجاد زیرساخت های فناوری و ارتباطات شهری (اجرای شبکه فیبر نوری) از بزرگترین مسائل سازمان می باشد که در طول سنوات گذشته نسبت به سایر کلانشهر ها از قافله عقب مانده است.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت ایجاد ساختار بزرگ فیبر نوری در تبریز حرکت کنیم، ادامه داد: شهر اصفهان و مشهد بیش از 400 کیلومتر و تهران بالای دو هزار کیلومتر فیبر نوری دارند که تا این لحظه در تبریز تنها 38 کیلومتر فیبر نوری استاندارد ایجاد شده است. 
 

کاظمی خبر داد: شهر هوشمند از دیگر دغدغه های ما است که در این راستا قرارداد توسعه شبکه تبریز به طول ۲۲۰ کیلومتر با شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در تاریخ 8 شهریور منعقد گردید که امید است تا پایان سال جاری و نهایتا تا سه ماهه اول سال آینده 220 کیلومتر بصورت کامل بهره برداری شود. 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: در رابطه با پرداخت های خرد در حوزه های مختلف حمل و نقل عمومی و دیگر پرداخت ها در تلاشیم سامانه ایی مناسب به شهروندان ارائه کنیم در این زمینه در کل کشور تعدادی از کلانشهرها اقداماتی انجام داده اند  که موفقیت امروزه نتیجه شکست چند باره آنهاست. 
وی تکمیل کرد: فرآیند صدور پروانه ساختمانی، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو و.. از خدماتی است که انتظار می رود شهروندان از این نوع خدمات بدون حضور فیزیکی از طریق اپلیکیشن و یا سامانه مزبوطه اقدام نموده و بصورت غیر حضوری گواهی های مربوطه را دریافت نمایند ، این نیز از دیگر دغدغه های ما است. 
 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: نیروی انسانی متخصص یکی از چالش های اصلی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است که باید تقویت شود، این یکی از مهم ترین چالش های آینده کشور نیز خواهد بود، نهاد های دولتی به سمتی حرکت می کنند که بجای اخد مدرک به دنبال نیروی متخصص و آچار به دست هستند. 
کاظمی در ادامه به سامانه شفافیت شهرداری پرداخت و گفت: سامانه شفافیت که قبلا در سال گذشته از آن رونمایی شده است بصورت پورتال سازمانی بود که خوشبختانه بعد از مدت ها با تلاش همکاران توانستیم "سامانه شفافیت" را ایجاد نماییم و این محقق نمی شد مگر با نظر و حمایت مدیران ارشد شهرداری و شهری که بر این موضوع از روز اول تاکید داشتند.  
 

وی با تاکید بر این که اعضای شورا نیز بصورت مدام پیگیر این موضوع هستند، خاطر نشان کرد: جمع آوری داده و نمایش از اصلی ترین ماموریت های سامانه شفافیت است که سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف است تا بستر های لازم را ایجاد نموده و اطلاعات از سوی واحد های مربوطه شهرداری تبریز در زمان مناسب در این سامانه بارگذاری شود. 
وی تکمیل کرد: اکنون مهمترین بخش تکمیل سامانه شفافیت بارگذاری داده ها است که باید از سوی واحد های مختلف اقدام شود.
کاظمی افزود: متاسفانه از سوی واحد ها اطلاعات وارد سامانه نمی شود و علت اصلی تکمیل نشدن سامانه شفافیت همین مسئله است که در تلاشیم با همکاری مجموعه های شهرداری تبریز و دستورالعمل های اجرائی، اطلاعات لازم را برای این سامانه تهیه و تکمیل نمائیم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز به بخشی از عملکرد سازمان پرداخت و گفت: پیشتر شهروندان برای اخذ تسهیلات کارت منزلت  در فرآیند ثبت نام دچار سردرگمی می شدند اما اکنون چنین نیست، کافی است افرادی که شرایط دریافت کارت منزلت را دارند با مراجعه به سامانه https://citizen.tabriz.ir/manzelat ثبت نام خود را انجام دهند، هم اکنون بیش از 10 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: در پیاده روی غدیر خم در سال جاری یکی از اقدامات سازمان، ثبت نام الکترونیکی 10 هزار نفر در این برنامه بود که جوایز 14 دستگاه دوچرخه، 14 کمک هزینه سفربه مشهد و 14 کمک هزینه سفربه کربلا معلی از طرف شهرداری تبریز برای شرکت کنندگان در این برنامه تعیین شده بود. 
 

وی اضافه کرد: در این برنامه که 5 روز مانده به عید غدیر خم اطلاع رسانی شد 10 هزار نفر از همشهریان ثبت نام کردند که عدد بزرگی بود. 
شرکت کنندگان در این برنامه مسیر 4 کیلومتری، از میدان شهید بهشتی تا مصلی حضرت امام خمینی (ره) را پیموده بودند. 
وی در پایان به خدمت رسانی شهرداری تبریز برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین شهرداری تبریز امسال با همراهی شرکت واحد اتوبوسرانی اقدام به ثبت نام الکترونیکی زائران از « سایت طریق » اقدام کرد که زائران کاروان عشق پس از ثبت‌نام در سایت با در دست‌ داشتن پرینت بلیط و کارت شناسایی معتبر بصورت رایگان از این امکان بهره‌مند شدند.
انتهای پیام/
سامانه شفافیت در انتظار تکمیل اطلاعات/ توسعه 220 کیلومتری شبکه فیبر نوری در تبریز  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار