عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد: 

سامانه شفافیت راضی کننده نیست/ کمیسیون تحقیق و نظارت باید پاسخگو باشد 

1402/06/19 - 15:27 - کد خبر: 99449 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: در این رابطه باید رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت، حقوقی پاسخگو باشد وظیفه ذاتی این کمیسیون است که به موضوع شفافیت و سامانه شفافیت پاسخگو باشد.  

به گزارش نصر، "حجت الاسلام رسول برگی" در گفتگو با خبرنگار نصر در رابطه با سامانه شفافیت، توضیح داد: بار ها اعضای شورا به آقای شهردار در جلسات خصوصی در رابطه با شفافیت تذکراتی را داده اند، باید توجه داشت که طرح برخی مسائل در جلسات عمومی تبلیغات انتخاباتی است که فرد آن را گفته و رد می شود.
وی در پاسخ به این که آیا سامانه شفافیت به معنای واقعی شفاف است، ادامه داد: نمی‌توانم دقیقا بگویم که بله یا نه، چرا که کار هایی انجام شده اما لازم است بیشتر به این موضوع توجه شود.
من طرفدار الگو شهر بوده و با شجاعت گفته ام که این طرح را مثلا از فلان شهر برداشته ام، در رابطه با طرح ها هم آقای شهردار حرفشان همیشه این است که اقداماتی انجام می‌دهیم اما راضی نیستیم، در رابطه با سامانه شفافیت هم به نظر ما راضی کننده به تمام معنا نیست و لازم است که بیشتر در این رابطه توجه شود.
عضو شورای شهر در پاسخ به این که آیا تا به حال از سامانه شفافیت استفاده کرده اید؟ یا خیر، گفت: خیر، تاکنون از سامانه شفافیت استفاده نکرده ام، بخاطر این‌که هر زمان هر سوالی داشتم از آقای شهردار پرسیده و جواب گرفته ام.
برگی در رابطه با طرح سوال یا تذکر در موضوع شفافیت یه شهردار تشریح کرد: اگر به عنوان رئیس شورا این را مطرح کنیم موضوع دیگری است‌؛ رئیس شورا موظف به انعکاس مطالب مربوط به کمیسیون ها به مدیریت شهری و شخص شهردار است، در این رابطه باید رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت، حقوقی پاسخگو باشد وظیفه ذاتی این کمیسیون است که به موضوع شفافیت و سامانه شفافیت پاسخگو باشد. 
بنده نیز تازه عضو این کمیسیون شده ام که قبل از من در دو سال گذشته باید اعضای این کمیسیون پاسخگو باشند که چه قدر جریان شفافیت را پیگیر شده اند. 
در دوسال گذشته نیز موضوعی در این زمینه از کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورا ندیده ام که بصورت مصمم بازخواست کرده باشند تا رئیس شورا نیز آن را از طریق شهردار سوال کند. 
انتهای پیام/
سامانه شفافیت راضی کننده نیست/ کمیسیون تحقیق و نظارت باید پاسخگو باشد  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار