مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

منازل آسیب‌دیده از سیل مددجویان بازسازی شود

1402/06/18 - 14:45 - کد خبر: 99420 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی برای جبران خسارات وارد بر منازل آسیب دیدگان سیل اهر ستورات لازم برای جبران خسارات را صادر کرد.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی روز شنبه در بازدید از منازل مددجویان آسیب دیده از سیل شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سیل اخیر اهر، به منازل ۱۰۵ خانوار زیر حمایت کمیته امداد آسیب وارد شده است که اقدامات لازم برای جبران در اسرع وقت انجام می شود.
وی افزود: لوازم منزل مددجویان از جمله یخچال، تلویزیون، فرش، اجاق گاز در سیل اخیر خسارت وارد شده و ۷۰ منزل مددجویی نیز نیازمند تعمیرات اساسی و یا احداث مسکن است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای مددجویانی که منازل آنها قابل سکونت نیست، اسکان موقت تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: برای جبران آسیب های وارده به مددجویان تحت پوشش، کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیرات و خرید لوازم ضروری منزل پیش بینی شده است.
وی همچنین گفت: تعدادی از طرح های اشتغال مددجویی از جمله فرش بافی و دامداری نیز دچار آسیب شده اند که برای احیای آنها حمایت لازم انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سیل شبانگاه هفتم شهریور جاری در شهرستان‌های شمالی به راه های روستایی، اراضی کشاورزی و باغی، احشام، خودروها و واحدهای مسکونی و دامی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
میزان خسارت سیل به ۱۰۱ روستا در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند و ورزقان حدود ۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام شد.
وسعت سیل در شهرستان اهر بیش از سایر شهرستان‌ها بود و در این شهرستان ۳۱ روستا ۶ هزار میلیارد ریال خسارت دید.
انتهای پیام/
منازل آسیب‌دیده از سیل مددجویان بازسازی شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار