وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی/ رشد بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۹

1398/09/30 - 15:37 - کد خبر: 9938 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی را اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه سال آینده نسبت به امسال تغییر زیادی نداشته بعید است این سهم سال آینده بیشتر شود.

به گزارش نصر به نقل از مهر، منصور غلامی در گفتگویی درباره سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی با توجه به بودجه گفت: با توجه به اینکه بودجه سال آینده نسبت به بودجه امسال تغییر چندانی نداشته، لذا بعید است سال آینده سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی خیلی بیشتر از امسال شود.
وی ادامه داد: آنچه که من اطلاع دارم در حال حاضر سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی ۶۶ صدم درصد بوده و در مجموع می‌توان گفت کمی بالاتر از ۶ دهم بوده و در همین حدود است.
وزیر علوم درباره بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۹ نیز گفت: لایحه بودجه دانشگاه به مجلس ارائه شده، امیدواریم مصوب شود. منابع بودجه دولت به لحاظ اینکه از بودجه نفت فاصله می‌گیرند، محدود است.
وی ادامه داد: ولی آنچه اتفاق افتاده علی رغم اینکه همکاران ما انتظار بیشتری داشتند رشد کمتر از ۱۰ درصدی برای دانشگاه‌ها رخ داده و برای مراکز پژوهشی و پارک‌ها حدود ۶ درصد رشد داشته است که در برخی دانشگاه‌ها ممکن است این متوسط کم‌تر یا بیشتر باشد که میانگین را عنوان کردم.
غلامی تصریح کرد: این امکان نیز هست که مجلس احیاناً از منابع در اختیار خود به دانشگاه و پژوهشگاه کمک کند که سال‌های پیش هم رخ داده است.
وی یادآور شد: امیداوریم با این بودجه بتوانیم دانشگاه‌ها را اداره کنیم، البته کار سختی است دانشگاه‌ها با بقیه دستگاه اجرایی متفاوت هستند.
وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها مجموعه پویا و فعالی در تحقیق، آموزش، خدمات رفاهی و فرهنگی دانشجویان هستند که هیچ بخشی را نمی‌شود کم یا توقف کرد به غیر از اینکه مدیریت بهینه منابع را باید دراین رابطه انجام داد.
غلامی افزود: سال‌های اخیر هم محدودیت‌هایی بوده ولی برای سال بعد کارمان کمی سخت‌تر است.
انتهای پیام/
سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی/ رشد بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۹ خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار