خبر/

فایل صوتی روستایی در تبریز را به خاک و خون کشید/ یک قتل و کوری یک مرد

1402/06/17 - 14:57 - کد خبر: 99376 نسخه چاپی

نصر: مردی ۳۴ ساله که در نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای تبریز، توسط قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به عنوان قاتل شناخته شده بود، به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش نصر، روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ بود که یکی از روستاهای  تبریز سیاه پوش شد.
تنها چهار روز از آغاز سال ۱۳۹۸ می گذشت که مردم یکی از روستاهای تبریز در بهت و حیرت فرو رفتند، حیرت از وقوع درگیری خونین بین ۱۵ نفر از اهالی روستا! که نهایت این درگیری قتل حسن و نابینا شدن رضا و زخمی شدن چند زن و مرد دیگر بود.
وقتی گزارش این درگیری مسلحانه و مرگبار به پلیس ۱۱۰ گزارش شد ماموران کلانتری مایان به همراه بازپرس ویژه قتل تبریز عازم محل حادثه شدند تا ضمن بررسی صحنه جرم، آرامش را به منطقه بازگردانند و مانع از ادامه درگیری شوند.
بازپرس دستور انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی برای بررسی علت فوت را صادر کرد و نیز مجروحان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

قتل به خاطر فایل صوتی توهین آمیز
پدر مقتول که خود به عنوان متهم ردیف پنجم این پرونده است و نیز شکایت خود را علیه سعید تحت عنوان قتل عمدی فرزندش اعلام نموده، وقتی مقابل کارآگاهان و نیز بازپرس پرونده قرار گرفت این گونه به شرح ماجرا پرداخت:
 چهارم فروردین ماه بود و بعد از بازگشت از دید و بازدید عید، سعید را دیدم که اسلحه به دست مقابل در ایستاده است و به پسرم، حسن تیراندازی نمود.
سعید، متهم ردیف اول پرونده، که به مدت ۶ روز متواری بوده است، بعد از ۶ روز وقتی در مقر پلیس آگاهی تبریز مقابل کارآگاهان نشست منکر قتل حسن شد و گفت: وقتی قابل صوتی حاوی صدای حسن را که حاوی توهین به خانواده ام بود برایم پلی کردند خیلی ناراحت شدم؛ جهت حل و فصل موضوع و صحبت با خانواده حسن به منزل آنان رفتم؛ اما آنان در جواب گفتند کار بسیار خوبی کردند؛ که تنش بالا رفت و خانواده حسن اقدام به تیراندازی نمودند و من هم اسلحه شکاری را از ماشین برداشتم و چهار تیر شلیک کردم که دو تا از تیرها هوایی بود و دو تای دیگر به دیوار مدرسه اصابت کرد و هیچ تیر مستقیمی به سمت حسن شلیک نکردم! اما بعد از سی ثانیه صدای شلیک آمد که همه می گفتند قاسم (برادر رضا، کسی که در این درگیری نابینا شده است) شلیک کرده است. چون قاسم وقتی دید برادرش از ناحیه چشم زخمی شده است با سرعت به خانه رفت و از خانه خارج نشد، درحالی که همه انتظار داشتند بیاید و برادرش را به بیمارستان برساند ولی نیامد و احتمالا از داخل منزل اقدام به تیراندازی نموده که تیرش به حسن برخورد کرده است.
با اظهارات سعید، اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تبریز اسلحه مورد استفاده متهم را بررسی و اعلام نمودند که به نظر می رسد فرد متوفی مورد اصابت تیر فشنگ اسلحه شکاری از فاصله پنج متری بوده است و با توجه به مستندات موجود به نظر می رسد به احتمال زیاد محل شلیک واقعی سر کوچه مورد نظر بوده است و نیز احتمال شلیک از بالای دیوار و روبروی درب منزل متوفی بدلیل نزدیکی و عدم همخوانی فاصله با میزان جراحات موجود در بدن متوفی به نظر کارشناسان بررسی کننده بعید به نظر می رسد.

صدور حکم اعدام سعید
بنابراین قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان در جلسه ای که در بیستم بهمن ماه سال گذشته تشکیل شد با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول و نیز کیفرخواست صادره از شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز، نظریه های پزشکی قانونی و همچنین با توجه به محتویات پرونده، ارتکاب بزه از سوی متهمان پرونده را محرز دانسته و سعید را به عنوان قاتل اصلی حسن تشخیص دادند و به شرح زیر اقدام به صدور رای نمودند:

سعید، متهم ردیف اول، از حیث بزه مباشرت در قتل عمدی با سلاح شکاری به قصاص نفس از طریق آویختن به چوبه دار در محوطه زندان و از حیث مشارکت در نزاع دسته جمعی منتهی به قتل به تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری و از بابت ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح شکاری منجر به از بین رفتن بینایی چشم راست به پرداخت نصف دیه کامل
متهمان ردیف های دو الی چهار را از حیث بزه مشارکت در نزاع دسته جمعی منتهی به قتل به تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری
متهمان ردیف های پنج الی هشت را از حیث بزه مشارکت در نزاع دسته جمعی منتهی به قتل به تحمل یک سال حبس تعزیری
این گزارش حاکی است حکم اعدام سعید ۳۴ ساله، در زندان مرکزی تبریز به اجرا درآمد.
انتهای پیام/
فایل صوتی روستایی در تبریز را به خاک و خون کشید/ یک قتل و کوری یک مرد پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   عدالت   8 ماه پیش  

الله لعنت السین تمام قاتل لره
پژوهشیار