یادداشت/

۶۰ سال تلاش طاقت فرسا در سنگر مطبوعات

1402/06/17 - 11:43 - کد خبر: 99367 نسخه چاپی

نصر: در خانواده ای مطبوعاتی پا به عرصه گذاشت و تا خواست خودش را بشناسد وارد حرفه ای شد که قبل از  او برخی اخوی ها و به ویژه حمید آقا ملازاده قدم در این وادی گذارده بودند.

دفتر سرپرستی یک روز نامه مهم سراسری محلی بود که برادران ملازاده را برای سالیان طولانی در خود نگهداشت و در این سال ها بود که بواقع روزنامه نگاران و  مطبوعاتی های زیادی به جامعه  معرفی شدند.  
علاقمندی، پشتکار و احساس مسئولیت در انجام وظیفه از مشخصه های بارز برادران ملازاده بود و اسد آقا که  در اداره دفتر در کنار برادران بزرگتر سهم بسزائی داشت و به خوبی به آن عمل می کرد.
در این سالها تا آنجا که خود شاهد بودم دفتر  روزنامه محل حضور و رفت و آمد چهره های فرهنگی، هنری و موثر اجتماعی زیادی بودکه طبیعتا در پربار تر کردن فعالیتها و بارور ساخن نیرو ی انسانی کار بلد سهم مهمی ایفا می کرد.
یا دم هست سال ۱۳۴۶در دبستان که بودم، ابتدا با نام و مطالعه روزنامه  بواسطه عمویم آشنا شدم؛ و بعد ها، نخستین مجله ای که خواندم، مجله کیهان بچه ها بود که  بخاطرخواهر زاده بودن از ناحیه اسد آقا در مدرسه بدستم  می رسید و  هفتگی خیلی هم خوشحالم می کرد.
آن موقع هابر اساس قراردادی با آموزش و پرورش، از مجله کیهان بچه ها  که هر هفته منتشر می شد به مدرسه می آوردند و مسئولان مدرسه آنها را در ازای دریافت  حق اشراک در اختیار دانش آموزان قرار می دادند که  البته  باید بگویم همین مطالعه و آشنائی ام با نشریه و خواندن و نوشتن در کشیده شدنم به حرفه خبرنگاری و ماندنم در طول سالیان در این حرفه  بی تاثیر نبود ونقش بسزائی داشت!
شادروان اسد ملازاده حدود ۶۰ سال در عرصه مطبوعات آذربایجان حضوری فعال ، وموثر و طاقت فرسا داشت و در این مدت خدمات زیادی را در جهت نشر و گسترش فضای مطبوعاتی استان و نیز تربیت و تشویق نیروهای مطبوعاتی و همینطور بسط و توسعه آگاهی در جامعه  به انجام رساند و نگذاشت پرچمی که توسط دیگر برادرها بخصوص حاج حمید آقا بر افراشته شده بود، بر زمین بماند.
این مطبوعاتی باسابقه متاسفانه از مدتی قبل در بستر بیماری بود و بویژه که در ماههای اخیر چندان حال مساعدی نداشت و در نهایت هم در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت ؛و حالا این ظیفه پسرها ست که ادامه دهنده راه  پدرباشند و نام ویادش را زنده نگهدارند، انشاالله.

به مناسبت اولین جمعه درگذشت "اسد ملازاده" مطبوعاتی پیشکسوت تبریزی
محمد حسن علملو
انتهای پیام/
۶۰ سال تلاش طاقت فرسا در سنگر مطبوعات نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار