خبر/

مشخص شدن لیست خودروهای سواری دست دوم که امکان ورود به کشور دارند

1402/06/14 - 13:33 - کد خبر: 99270 نسخه چاپی

نصر: واردات خودروهای دست دوم با توجه به وضعیت حاکم بر بازار خودرو در دستور­کار سیاست گذار قرار گرفت. آیین نامه اجرایی واردات محصولات کارکده برندهای جهانی خودروساز از طرف صمت به هیات دولت ارسال شده و قرار است به زودی تصویب و منتشر شود.

به گزارش نصر، واردات خودروهای دست دوم با توجه به وضعیت حاکم بر بازار خودرو در دستور­کار سیاست گذار قرار گرفت. آیین نامه اجرایی واردات محصولات کارکده برندهای جهانی خودروساز از طرف صمت به هیات دولت ارسال شده و قرار است به زودی تصویب و منتشر شود.
به گزارش اکو ایران، 23 برند خودرویی جهان این امکان را دارند تا محصولات دست دوم خود را به بازار ایران ارسال کنند. آن طور که شنیده می شود 12 برند اروپایی، هفت برند ژاپنی و سه برند کره ای توانسته اند مجوز ورود محصولات کاکرده خود به ایران را دریافت کنند.
نکته قابل توجه حضور برندهای لوکس در لیست خودروهای دست دوم است که امکان ورود به بازار پیدا می کنند.
بنز، بی ام و، اشکودا، سئات، آئودی، فولکس واگن، فیات، مینی، اُپل، ولوو، مازراتی،رنو و پژو برندهای اروپایی هستند که واردکنندگان می توانند محصولات تولید آنها را به بازار وارد کنند.
هفت برند ژاپنی نیز برندهای اروپایی را برای حضور در بازار ایران همراهی خواهند کرد. تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی و مزدا خودروسازان ژاپنی هستند که چندی بعد می توان محصولات دست دوم آنها را در بازار مشاهده کرد.
سه خودروساز کره ای نیز مجوز واردات دست دوم را از سیاست گذار اخذ کردند. محصولات دست دوم کیا، هیوندایی و سانگ یانگ در منوی واردات خودروهای سواری کارکرده حضور دارند. نکته قابل توجه دیگر این است که برندهای چینی جایی در میان لیست خودروهای سواری دست دوم برای واردات ندارند.
چنانچه واردات خودروهای دست دوم با توجه به برندهای نام برده شده نهایی شود، بعد از چند سال شاهد تنوع خوبی در بازار خودرو خواهیم بود. بازاری که طی پنج سال گذشته به دلیل بازگشت تحریم ها، خروج شرکای بین المللی خودروسازان و ممنوعیت واردات روزهای سختی را برای دو طرف عرضه و تقاضا در بازار رقم زد. مصرف کنندگان مجبور بودند از دامنه محدود موجود نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. شرکت های خودروساز نیز برای ایجاد تنوع در سبد محصولاتی خود به دلیل خروج شرکای بین المللی با چالش های فراوانی روبرو بودند. 
انتهای پیام/
مشخص شدن لیست خودروهای سواری دست دوم که امکان ورود به کشور دارند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار