نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

کتابخانه‌های عمومی باید با پیشرفت تکنولوژی جلو بروند

1402/06/14 - 12:13 - کد خبر: 99264 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز با حضور در کتابخانه عمومی تربیت تبریز، اولین کتابخانه دولتی ایران، ضمن بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه بعد از بازسازی کلی و صحبت با کتابداران و اعضای این کتابخانه در جلسه هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز حضور یافت.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این بازدید، ضمن تقدیر از توجه این نهاد به باز تعریف و بازطراحی خدمات کتابخانه های عمومی، ایجاد جذابیت برای عموم مردم به ویژه نسل جوان را در جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی موثر دانست و گفت: کتابخانه های عمومی باید از نظر سخت افزاری و نرم افزاری گام به گام با پیشرفت تکنولوژی جلو برود. 
وی با تاکید بر نقش مطالعه در رشد آگاهی های عمومی افزود: تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی کتاب، استفاده از ظرفیت نخبگان، برگزاری جشنواره ها و مراسم ها در مناسبت های ملی و مذهبی، حمایت از کسب و کارهای خانگی و کوچک به ویژه صنایع دستی و تدارک بازدید اقشار مختلف از کتابخانه های عمومی از جمله راه های دیگر برای جذب عضو می باشد.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها باید مرکز یادگیری، رشد مهارت ها و ارتقای تعاملات فکری و عملی برای تولید علم باشد، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی حتی از نظر طراحی و معماری داخلی باید مطابق با نیاز مخاطب باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی در یک سال گذشته از رشد شاخص های کتابخانه ای خبر داد و به تشریح اهم سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور از قبیل تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز و پایگاه فرهنگی و اجتماعی و بازطراحی و بازتعریف خدمات در کتابخانه های عمومی به ویژه کتابخانه های مرکزی پرداخت.
انتهای پیام/
کتابخانه‌های عمومی باید با پیشرفت تکنولوژی جلو بروند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار