مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعلام کرد:

آذربایجان‌شرقی میزبان بخش هنری سوگواره ملی"بچه‌های اربعین"

1402/06/14 - 14:54 - کد خبر: 99258 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی از میزبان بخش هنری سوگواره ملی بچه‌های اربعین در استان خبر داد.

به گزارش نصر، علی بینش با اعلام این خبر گفت: سوگواره بچه‌های اربعین به همت و ابتکار ستاد کشوری اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان جهت آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.
وی اظهار کرد: راهپیمایی روز اربعین، آئین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین(ع) محورهای موضوعی این سوگواره است.
بینش افزود: بخش فرهنگی این سوگواره به میزبانی استان کرمان، بخش ادبی به میزبانی استان ایلام و بخش هنری شامل نقاشی و عکاسی به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، وی یادآورشد: گروه‌های سنی هفت تا هشت سال (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) تا ۲۶ شهریور فرصت دارند آثار خود را در قالب نقاشی و عکاسی به کانون آذربایجان شرقی ارسال کنند.
انتهای پیام/
آذربایجان‌شرقی میزبان بخش هنری سوگواره ملی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار