مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛

ارتباط صنعت و دانشگاه یک ضرورت است

1402/06/14 - 08:01 - کد خبر: 99245 نسخه چاپی

نصر: مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی یکی از پیش نیازهای رونق تولید در کشور را تقویت روابط صنعت و دانشگاه خواند.

به گزارش نصر، مسعود کردستانی که به منظور بازدید در سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه سهند حضور یافته بود در دیدار با رئیس دانشگاه و مدیر عامل این سازمان افزود: توجه به نیازصنایع و تلاش در رفع آنها با اتکا به توان دانشگاه ها می تواند بستر ساز رونق تولید و ایجاد امید در جامعه به ویژه قشر دانشجویی کشور باشد.
وی ادامه داد: در جریان بازدید از واحدهای مختلف صنعتی می توان نیازها را احصا و دانشگاه های مرتبط را از این نیازها مطلع کرد تا به عنوان یک موضوع   پایان نامه دانشجویان مدنظر قرار گیرد تا ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع راهکارهای لازم نیز داده شود.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی در ادامه دانشگاه صنعتی سهند را یکی از مهمترین ظرفیت های دانشگاهی کشور خواند و ابراز امیدواری کرد با تقویت روابط بین صنعت و دانشگاه شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.
وی در خصوص حمایت تسهیلاتی از طرح های قابل سرمایه گذاری در استان نیز گفت: بانک توسعه تعاون آمادگی دارد تا طرح هایی که از توجیح اقتصادی لازم برخوردارند حمایت مالی انجام دهد.
 

این گزارش می افزاید، در ادامه  اسماعیل فاتحی فر رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز ضمن تقدیر از این حضور گفت: دانشگاه ها برای بقا و ماندن در فضای علمی نیاز به تامین منابع درآمدی پایدار دارند.
وی اذعان داشت: در حال حاضر دو هزار و 200 باب دانشگاه در کشور فعالیت دارند این در حالی است که این تعداد در ترکیه تنها 210 دانشگاه است.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی را 135 هزار نفر خواند که این تعداد در 100 باب دانشگاه تحصیل می کنند.
فاتحی فر با اشاره به تاسیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه صنعتی سهند تاکید کرد: تاسیس این سازمان در راستای توسعه فضای مناسب برای سرمایه گذاری در طرح ها و ایده های دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه است.
فاتحی فر در پایان از بانک توسعه تعاون خواست تا بسترهای حمایت مالی از این پروژه ها را فراهم نماید.
گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی حاکی است، در جریان بازدید از سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه سهند؛ ابراهیمی مدیر عامل سازمان نیز گفت: سرمایه گذاری روی ایده های دانشجویان و فارع التحصیلان درآمدهای ماندگار و پایداری را فراهم می کند.
وی تعداد شرکت های مستقر در سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه سهند را 56 شرکت خواند و گفت: از این تعداد 17 مورد دانش بنیان هستند.
این گزارش حاکی است، در ادامه بازدیدی هم از محل سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه سهند به عمل آمد که در این بازدید مدیران واحدهای مستقر در سازمان به بیان دیدگاه ها و انتظارات خودشان از سیستم بانکی پرداختند.
انتهای پیام/
 ارتباط صنعت و دانشگاه یک ضرورت است

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار