مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

اتحاد اقوام و مذاهب در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود

1402/06/13 - 15:16 - کد خبر: 99230 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: اتحاد اقوام و مذاهب در این باغ موزه به نمایش گذاشته می‌شود زیرا وقتی رزمندگان لشکر عاشورا برای دفاع از سوسنگرد می‌روند به دلیل ایرانی بودن و حفظ تمامیت ارضی کشور بوده است.

به گزارش نصر، امیر دریادار رضا عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی تدوین کتاب سناریوی محتوایی و اجرایی باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: کتاب حاضر قرار است به عنوان محتوا در معرض دید تمام بازدیدکنندگان و حتی به صورت کشوری استقرار دهیم.
وی ادامه داد: این باغ موزه ۶۴ هکتار وسعت دارد که در ۱۵ درصد این باغ موزه تاریخ مجاهدت‌های پیش از انقلاب اسلامی و در ۸۵ درصد باغ موزه، تاریخ دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود و از تمامی مسئولین استانی جهت تکمیل این باغ موزه تشکر می‌کنم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشابه باغ موزه دفاع مقدس استان در دنیا وجود ندارد، گفت: قرار است این باغ موزه مدام به روز شود و با تفکرات و ذائقه‌های نوین آراسته شود تا انتقال فرهنگ و پیام را داشته باشیم. دستاوردهای انقلاب اسلامی در این باغ موزه به نمایش گذاشته می‌شود زیرا امروز کودکان و نوجوانان اطلاعی از دستاوردهای انقلاب ندارند و دشمن از همین طریق هجمه به ما وارد می‌کند.
وی ادامه داد: اتحاد اقوام و مذاهب در این باغ موزه به نمایش گذاشته می‌شود زیرا وقتی رزمندگان لشکر عاشورا برای دفاع از سوسنگرد می‌روند به دلیل ایرانی بودن و حفظ تمامیت ارضی کشور بوده است.
امیر دریادار عباسی با اشاره به نمایش نقش زنان در دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: استان ما رزمنده و امدادگر زنی را داشته که در یازده عملیات حضور داشته اما کمتر کسی این خانم را می‌شناسند و وظیفه ما معرفی این افراد در باغ موزه دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه تنها شهرداری و استانداری نمی‌توانداین باغ موزه را تکمیل کند، توضیح داد: درخواستی که از بخش خصوصی استان داریم این است که مانند دیگر شهرها در تکمیل این موزه به مام کمک کنند زیرا تاریخ و فرهنگ ما در آن جا گرفته است.
در ادامه حسن نجفی با بیان اینکه نگرانی رهبر انقلاب در خصوص تحریف دفاع مقدس اصلی‌ترین دغدغه ما بود، اظهار داشت: ما در حوزه فرهنگ و ادبیات شفاهی حرف زیادی برای گفتن داریم اما متاسفانه در این سالها فقط به صورت پدافندی به بازی دشمن پاسخ داده‌ایم در حالیکه در این باغ موزه افندی کار کرده‌ایم.
وی ادامه داد: ما در کارهای فرهنگی ده سال عقب هستیم در حالیکه باید برای ده سال آینده برنامه داشته باشیم و حرکت کنیم که ملزومات آن آینده پژوهی است.
کارگردان مطرح تبریزی در خصوص محتوای باغ موزه دفاع مقدس گفت: در این باغ موزه به تاریخ تبریز و آذربایجان‌شرقی در چند صدسال گذشته پرداخته می‌شود، نمی‌توان از دفاع مقدس حرف زد اما از تبریز به عنوان پایتخت تشیع حرف نزد.
انتهای پیام/
اتحاد اقوام و مذاهب در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار