رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد:

برداشت بیش از ۲۳۰ هزار تن انگور از تاکستان‌ های آذربایجان غربی

1402/06/13 - 14:30 - کد خبر: 99226 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت انگور از باغ‌های استان گفت: کشاورزان استان، انواع مختلف انگور را از سطح ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ برداشت می‌کنند.

به گزارش نصر، خسرو شهبازی با اشاره به آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های استان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۲۳۰ هزار تن انگور از گونه‌های مختلف در شهرستان‌های استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه رتبه اول را از نظر سطح زیر کشت این محصول دارد، ادامه داد: از مجموع انگور تولیدی آذربایجان غربی، ۱۹۲ هزار تُن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم برداشت می‌شود.
وی اضافه کرد: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری در تولید انگور را به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه بیش از ۴۱۰ تُن آب‌غوره توسط سه واحد صنعتی در استان استحصال می‌شود که در مصارف خانگی و تهیه سالادها و چاشنی غذاها به‌کار می‌رود؛ البته بخش عمده‌ای از آب‌غوره نیز در استان نیز به روش سنتی خانگی تهیه می‌شود.
شهبازی با بیان اینکه بخشی از انگور تولیدی استان سالانه به کشورهای همسایه صادر می‌شود، اظهار کرد: از کل محصول تولیدی ۶۰ درصد به صورت تازه خوری در استان و سایر نقاط کشور مصرف شده، مقداری نیز صادر شده و بقیه در صنایع تبدیلی به صورت آب میوه، کشمش و شیره انگور فرآوری می‌شود.
انتهای پیام/
برداشت بیش از ۲۳۰ هزار تن انگور از تاکستان‌ های آذربایجان غربی ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار