معاون هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی؛

برخورد جدی با ساخت و ساز در حریم و بستر مسیل ها و رودخانه ها ضرورت دارد

1402/06/13 - 12:19 - کد خبر: 99212 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت برخورد جدی با ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر مسیل ها و رودخانه ها تاکید کرد.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی در شهرستان اهر، اظهار کرد: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها مهم بوده و ساخت و سازهای انجام شده در این محدوده‌ها باید شناسایی شوند.
وی ادامه داد: شناسایی مناطق آسیب پذیر و همچنین انجام اقدامات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: وزیر کشور در پنج روز گذشته چندین بار تماس گرفته و پیگیر رفع مشکلات سیل زدگان بودند.
ذاکر همچنین بر جابجایی واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق آسیب پذیر و همچنین پوشش بیمه‌ای برای مقابله با مخاطره‌های طبیعی تاکید کرد.
صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون ریالی از بابت خسارت پرداخت نکرده است
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون ریالی از بابت خسارات سیل به کشاورزان پرداخت نکرده است.
احمد محرم‌زاده اضافه کرد: امسال پنج مخاطره و آسیب شهرستان و کشاورزان استان را تهدید کرده که شامل سرمازدگی تگرگ سیل خشک سالی و دوباره سیل بود که متاسفانه صندوق‌های بیمه هیچ خسارتی نداده اند.
وی به مشکل حاشیه نشینی در شهر اهر نیز اشاره کرد و گفت: این مشکل که بنا به دلایلی انباشته شده موجب افزایش خسارت در مواقع بحرانی می‌شود که باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.
محرم‌زاده با تاکید براینکه پیشگیری بهترین راه در مقابله با بحران‌هاست اضافه کرد مدیریت بحران باید تنخواه کافی را در اختیار داشته باشد تا در مواقع ضرورت می‌تواند کمک‌های لازم را انجام دهد.
وی همچنین بعد ضرورت ایجاد کمربند شرقی در اهر تاکید کرد و گفت: ساخت این کمربند به مداخله بهتر در مواقع بحرانی در این منطقه از شهر کمک می‌کند.
انتهای پیام/
برخورد جدی با ساخت و ساز در حریم و بستر مسیل ها و رودخانه ها ضرورت دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   جمالی   8 ماه پیش  

از مسیر خواجه تا ورزقان دلالان حریم رودخانه را هم فروخته اند و آب منطقه ای استان هم کاری انجام نمیدهد آقای ذاکر , فقط پول زیرمیزی میگیرند و مجوز میدهند.
پژوهشیار