مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

6 درصد بودجه کشور صرف پرداخت حوادث می‌شود

1402/06/13 - 11:09 - کد خبر: 99209 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با بیان اینکه حدود ۵ تا ۶ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت حوادث غیرمترقبه می‌شود، گفت: ۵۰ درصد مناطق کشور تحت تاثیر مخاطره سیل است.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جلسه اضطراری مدیران و مسوولان استان در خصوص سیل اهر اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی در دو مرحله از طریق هواشناسی سیل در شهرستان‌های شمال استان اتفاق افتاد و چندین شهرستان و روستای استان را با اختلال و خسارت روبه‌رو کرد.
وی توضیح داد: در شهرستان خداآفرین ۲۵ روستا درگیر سیل شده و خسارت ۲۳ میلیارد تومانی در برداشت، در شهرستان ورزقان پنج روستا با خسارت ۱۷ میلیارد تومان، در کلیبر ۲۹ روستا با خسارت پنج میلیارد تومان، در شهرستان هوراند ۱۷ روستا با  ۱۷ میلیارد تومان خسارت و در شهرستان اهر ۳۱ روستا با ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: تخریب پل، کانال و اماکن عمومی، واحدهای صنعتی تجاری و زیرساخت‌های آب و برق و گاز جزو مواردی بودند که بیشترین خسارت را دیده‌اند. 
تخریب ۶۰ خودرو در سیل اهر
وی ادامه داد: راه‌های روستایی خسارت دیده است و جاده و باغات کندوهای عسل، وسائل معیشتی تلفات احشام و ۶۰ خودرو تخریب شده است.
هنربر گفت: ۵۰ درصد مناطق کشور تحت تاثیر مخاطره سیل است و در حال تدوین اسناد استانی از سوانح هستیم زیرا ۱۵ مخاطره در این استان شناسایی شده است و از بین آنها سیل و زلزله بیشترین مخاطره است.
وی ادامه داد: بر اساس هشدارهای به موقع فوتی نداشتیم اما باید در ساخت و سازها در حریم بستر رودخانه جدی برخورد کرد.
مدیرکل مدیریت  با بیان اینکه حدود پنج تا ۶ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت حوادث غیرمترقبه می‌شود، افزود: هر سال بالغ بر  ۲۵ همت زیان اقتصادی پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: موضوع پیش بینی و پیشگیری اصل اساسی کشور است.
انتهای پیام/
6 درصد بودجه کشور صرف پرداخت حوادث می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار