مدیر کل صمت استان خبر داد:

راه‌اندازی واحدهای جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و فرآیند صادرات/ افزایش 2.3 درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی

1402/06/13 - 10:57 - کد خبر: 99207 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و تکمیل فرآیند صادراتی در استان اتفاق افتاده است، گفت: با افزایش واحدهای صنعتی جدید و رشد سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت فرآیند صادرات تکمیل می شود.

به گزارش نصر، محمدجعفر عظمائی در گفتگو با خبرنگاران افزود: آمار صادرات استان نسبت به صادرات کشور افزایشی است و آذربایجان شرقی با صادرات حدود ۱.۵ میلیارد دلار در سال جزو پنج استان برتر صادراتی کشور است.
وی با بیان این که آذربایجان شرقی یک استان صادرات‌گرا است، ادامه داد: آمار صادرات استان در چهار ماهه نخست امسال نزدیک به ۴۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش ۲.۳ درصد رشد یافته است.
عظمائی با اشاره به رشد صادرات محصولات صنعتی استان گفت: در حال حاضر صادرات از آذربایجان شرقی به بیش از ۱۰۵ کشور دنیا انجام می شود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت توسعه تجارت خارجی افزود: در راستای توسعه دیپلماسی تجاری ۳۰ هیات تجاری و اقتصادی به استان اعزام و پذیرش شدند.
انتهای پیام/
راه‌اندازی واحدهای جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و فرآیند صادرات/ افزایش 2.3 درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار