مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مطرح کرد؛

تامین مالی اتمام پروژه ها با استفاده از ظرفیت های قانونی

1402/06/12 - 12:00 - کد خبر: 99152 نسخه چاپی

نصر: جلسه ای در راستای تشریح اقدامات مهم حوزه معاونت نظارت مالی در دولت سیزدهم بمناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در استان و معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان و کارکنان اداره خزانه معین استان برگزار شد.

به گزارش نصر، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: تامین مالی یکی از الزامات اتمام پروژه ها و تامین زیرساختها با هدف توسعه پایدار محسوب می شود. در این راستا برخی از پروژه های بزرگ و کوچک با عمر بیش از 20 سال به طور نیمه تمام و راکد مانده بود و اگر این موضوع روال عادی را طی می نمود سالیان بیشتری باید شاهد راکد و بلااستفاده بودن آنها بودیم و به واسطه گذشت زمان، هزینه ترمیم و مرمت بافت فرسوده را نیز متحمل می شدیم، از جمله این پروژه ها می توان به برخی از پروژه های حوزه راه ، آب ، سلامت و ... اشاره نمود.
وی افزود: در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برخی از این پروژه ها اجرا و برخی از آنها از زمان سفر اول تا سفر دوم به واسطه توجه ویژه به تامین مالی آنها به اتمام نیز رسیدند که از جمله پروژه های تکمیلی و یا در دست اجرا می توان به؛ خط آهن میانه - تبریز، طرح انتقال آب شرب به میانه،  خط انتقال اصلی در خصوص آب اندازی  اراضی شبکه پایاب سد آیدوغموش، بخشی از آزادراه مراغه و هشترود ، کنارگذر شرقی بناب و بازسازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اشاره کرد.
نماینده وزیر اقتصاد در استان اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته جذب حداکثری منابع از دستگاه‌های ملی به استان انجام‌گرفته و در این راستا از مجموع اعتبارات تصویب شده برای مصوبات سفر اول ریاست جمهوری، حدود 9 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است .
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با تاکید بر  دستور استاندار آذربایجان شرقی در مورد پیگیری ویژه مبنی بر استفاده حداکثری پروژه های استانی از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق، گفت: این اداره کل  با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک های عامل و دستگاههای اجرایی اقدام به احصا پروژه های واجد شرایط استانی برای استفاده از ظرفیت قانونی مزبور نمود و در ادامه با تشکیل چندین جلسه با مدیران دستگاه های اجرایی ملی و استانی و همچنین مدیران عامل بانک ها نسبت به پیشبرد برنامه دریافت منابع در این قالب جهت تکمیل پروژه های مزبور اقدام نمود و در این راستا، اقدامات گسترده ای برای این منظور از جمله مکاتبات وپیگیری از  دستگاه های اجرایی ملی و استانی ، برگزاری جلسات با مدیران ارشد دستگاه های اجرایی ، تهیه و تکمیل پرونده ها و مستندات برای طرح های مذکور، تهیه چک لیست  برای هر یک از پروژه های مزبور، برگزاری جلسه با بانک های ملی و استانی ، پیگیری هفتگی از دستگاه های مرتبط و ارائه گزارش در این زمینه صورت پذیرفته است.
بهروزی در پایان یادآور شد:  در این راستا تعداد 23 طرح شناسایی و احصا شده که از این تعداد 6 طرح موافقت نهایی سازمان برنامه و بودجه کشور  و بانک عامل را اخذ نموده است که مجموع تسهیلات این طرح یک هزار و 200میلیارد تومان می باشد و رقم تسهیلات 3 طرح شامل؛ آزادراه مراغه- هشترود، کنارگذرشرقی بناب و تصفیه خانه تبریز که پرداخت آنها شروع شده است، 800 میلیارد تومان   می باشد.
انتهای پیام/
تامین مالی اتمام پروژه ها با استفاده از ظرفیت های قانونی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار