مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد:

یک‌هزار میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه تبریز هزینه می‌شود

1402/06/12 - 11:00 - کد خبر: 99147 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز هزینه می‌شود.

به گزارش نصر، «رامین آذری»، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد جاده های دسترسی و کمک ناوبری، خرید تجهیزات مورد نیاز پایانه مسافربری مانند صندلی و چرخ دستی، محوطه سازی و احداث سرویس های بهداشتی از جمله پروژه های این فرودگاه است.
وی با اشاره به پروژه پایانه جدید تبریز، اظهار کرد: این پایانه به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در سه طبقه با پیش بینی اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال از ۲۱ مرداد ماه امسال به مشاور واگذار شد و تلاش می شود عملیات عمرانی آن تا اسفند ماه آغاز شود.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پایانه جدید برای پاسخگویی به نیاز مراجعان و رفع کمبود فضای پایانه فرودگاه تبریز اجرا می شود، گفت: تلاش می شود این پروژه سه تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.
آذری، ادامه داد: پایانه کنونی فرودگاه تبریز با ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تناسب چندانی با حجم زیاد مسافر این فرودگاه ندارد و باید طرح ساخت پایانه جدید سریع‌تر عملیاتی شود.
 آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/
یک‌هزار میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه تبریز هزینه می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار