خبر/

احیای ورزش پهلوانی با بازگشایی زورخانه خطیب تبریز 

1402/06/11 - 17:28 - کد خبر: 99131 نسخه چاپی

نصر: مرکز بین المللی توسعه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهدای خطیب به همت شهرداری منطقه ۶ تبریز  بازگشایی شد.

به گزارش نصر، مرکز بین المللی توسعه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهدای خطیب، که بیش از ۵ سال غیرفعال بود و غیرقابل استفاده بود، توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز تملک و سپس بازسازی شد. 
آیین بازگشایی این مجتمع، شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار منطقه ۶ تبریز و مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز و همچنین ورزشکاران و مردم فهیم کلانشهر تبریز برگزار شد.
در ادامه این آیین، شهردار منطقه ۶ تبریز با بیان اینکه تبریز خاستگاه ورزش پهلوانی است، اظهار کرد: تبریز که به عنوان یکی از قطب های ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور است، پهلوانان زیادی را در خود پرورش داده و همواره در این ورزش نام آور بوده است. 
وی در ادامه افزود: مرکز بین المللی توسعه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهدای خطیب، که توسط معارضین به مدت ۵ سال پلمپ شده بود با حمایت های شهردار کلانشهر تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و پیگیری های این شهرداری نسبت به تملک و رفع معارضین اقدام شد. 
احمد انیسه همچنین ادامه داد: این مجتمع جهت استفاده در اختیار شهروندان و ورزشکاران قرار خواهد گرفت که امیدواریم پهلوانان زیادی در این زورخانه پرورش و تحویل جامعه داده شود. 
گفتنی است، در آیین بازگشایی زورخانه ای شهدای خطیب از پهلوانان، مربیان و پیشکسوتان با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/
احیای ورزش پهلوانی با بازگشایی زورخانه خطیب تبریز  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار