مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر حسینی از آذربایجان شرقی راهی کربلا شدند

1402/06/11 - 10:28 - کد خبر: 99104 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد به مرزهای کشور، گفت: از زمان آغاز اعزام زائران تا ۱۰ شهریور ۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزهای کشور جابجا شدند.

نصر: «اورجعلی علیزاده»، روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان این زائران را به مرزهای تمرچین، مهران و خسروی انتقال داده است، افزود: این تعداد زائر با ۷۳۰ سرویس اتوبوس به این مرزها انتقال یافته اند.
وی با اشاره به اینکه جابجایی زائران حسینی تا ۲۵ شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: برای جابجایی زائران حسینی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از مجموع ۴۵۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی استان اختصاص یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پیش بینی می شود ۳۰ تا ۳۵ هزار زائر حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای کشور اعزام شوند.
علیزاده، با بیان اینکه اوج زمان رفت زائران حسینی هشت تا ۱۲ شهریور است، ادامه داد: با توجه به اینکه جابجایی زائران حسینی در مسیر رفت در طول زمان حدود ۱۹ روز انجام می شود مشکلی در جابجایی آن ها بروز نمی کند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه زائران حسینی زمان بازگشت خود را به سه روز بعد از اربعین موکول می کنند، ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی آن ها با کمبود اتوبوس مواجه می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مرز تمرچین با حدود ۴۵۰ کیلومتر مسافت با این استان، نزدیکترین مرز برای جابجایی زائران بوده ولی طول مسافت تا مرز مهران حدود ۹۰۰ کیلومتر است که اگر مرز تمرچین برای جابجایی زائران حسینی استان در نظر گرفته شود، روند جابجایی زائران زودتر انجام می شود.
علیزاده، افزود: به منظور کمک به روند جابجایی زائران حسینی، ۲۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به همراه تعدادی از نیروهای این اداره کل در مرز مهران مستقر شده و در حال خدمت رسانی به این روند هستند.
از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از سه میلیون نفر برای زیارت حرم مطهر سید الشهدا (ع) از مرزهای شش گانه کشورمان خارج شده اند.
انتهای پیام/
۲۳ هزار و ۶۵۵ زائر حسینی از آذربایجان شرقی راهی کربلا شدند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار