گزارش/

 دولتمردان به داد سیل زدگان اهر برسید!

1402/06/11 - 08:37 - کد خبر: 99101 نسخه چاپی

نصر: مسئولین به کمک آسیب دیدگان بشتابند .چراکه خسارت سیل اهر وقره داغ ، اگر بیشتر از زلزله سال۹۱ ارسباران نباشد، کمتر نیست !

به گزارش نصر، بارش سیل آسای باران, همراه  با تگرگ در کمتر از نیم ساعت، بقدری سهمگین  و فاجعه بار بود که اگر این بارش، ادامه دار بود، قطعا خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی بسیاری را سبب می شد که لطف خداوند متعال شامل حال همشهریان نجیب و شریف گردید و این بارش شدید،در مدت زمان کمتری فروکش کرد.
واقعیت این است که اینجانب در طول این پنجاه و چندسال عمر خود ،چنین باران سهمگین و منحصر به فرد و طوفانی را تجربه نکرده بودم و و این سطح بارش ، اگر بی سابقه هم نبود، حتما کم سابقه بود!!!
غرض نگارنده از نشر این مطالب این است که اعلام نمایم که این حادثه، خسارات صدها  میلیاردی وبالاتر به زیرساختها،ابنیه دولتی ،عمومی وخصوصی و ضرر و زیان و صدمه عظیم به اماکن تجاری، مسکونی ، اموال عمومی، وسایط نقلیه وکسب وکار منطقه ، در این شرایط نابسامان اقتصادی وارد نموده است. 
درعین حال با وجود برخی انتقادات به لحاظ مدیریتی  و کمبود امکانات در نحوه امدادرسانی، ضرورت دارد در این وضعیت بحرانی ، همه مقامات مسئول و علاقمندان به شهر و دیار خود به دور از حواشی و فرافکنی از پتانسیل تمامی مسئولان شهرستانی، استانی و ملی ، اهریها وقره داغی های مقیم استان و پایتخت و همه خیرین  که دل در گرو زادگاه خویش دارند کمک گرفته و با همه ظرفیت  ، آحاد جامعه را حساس نمایند و همچون زلزله ارسباران ، برای کمک به عمران و آبادانی و تامین نیاز های مناطق خسارت دیده آستین بالا زده و دین خود را به همشهریان و هموطنان خود ادا نمایند.
فراموش نمی کنم که در روزهای نخست زلزله سال ۹۱ یکی از مسئولان برای مثلا خوش خدمتی ! ، خرابی های زلزله در اهر را در رسانه ملی ، بسیار ناچیز اعلام نمود که این امر با واکنش تند مردم به جهت شدت خرابی ها مواجه شد. امروز نیز انتظار می رود دستگاههای ذیربط ، صادقانه عین واقعیت و وضعیت موجود را با اعزام کارشناسان فنی در حوزه های مختلف به نقاط آسیب دیده، برآورد تخصصی نموده ، خسارات واقعی وارده را به مقامات بالادست اعلام نمایند و در کنار آن مسئولین محترم ارشد شهرستان نیز ، با استفاده از تمامی ظرفیتها پیگیر خسارت وارده  به اهالی منطقه شده و راهکارهای مناسب برای جبران خسارتهای وارد شده را ارائه نمایند.
متاسفانه بازدید ها و گزارش های میدانی حاکی از خسارت جدی به ساختمانها و اموال و خودروهای شهروندان در مناطق محروم و حاشیه شهر، خسارت به محصولات کشاورزی، باغات، اماکن دامی ومسکونی روستائیان و عشایر می باشد که انتظار می رود با پیگیری های لازم نهادهای حاکمیتی همچون  بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مجموعه های حمایتی دولتی مرتبط که در سایر نقاط محروم کشور خدمات  مشابه و لازم را در حوادث مشابه سایر مناطق  ارائه نموده اند ، در این زمینه نیز کمک های ویژه و حتی بلاعوض را به   آسیب دیدگان از سیل اخیر این منطقه را نیز  در اولویت قرار دهند تا شاید بخشی از آلام مردم درد کشیده مردم التیام یابند .
حسن بالاگر
انتهای پیام/
 دولتمردان به داد سیل زدگان اهر برسید! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار