مشاور معاون آموزش ابتدایی:

۷۳۰ معلم مدارس عادی برای تدریس به دیرآموزان آموزش دیدند

1402/06/10 - 15:40 - کد خبر: 99085 نسخه چاپی

نصر: مشاور معاون آموزش ابتدایی گفت:۷۳۰ نفر از معلمان ابتدایی در سراسر کشور در دوره ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان دیرآموز آموزش دیدند.

به گزارش نصر، علیرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اجرای این طرح اظهار کرد: این برنامه با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درحال انجام است.
وی افزود: احساس نیاز کردیم که بخش زیادی از دانش‌آموزان در مدارس عادی به خدمات ویژه‌ای نیاز دارند، بطور مثال درباره اختلالات یادگیری در حوزه تخصصی مراکز و مدارس استثنایی اقدامات لازم انجام می‌شود اما به دانش‌آموزان در مدارس عادی با اختلالات یادگیری و مشکلات هیجانی و رفتاری و یا دانش‌آموزانی که نیازمند خدمات ویژه(دیرآموز) هم باید رسیدگی شود.
مشاور معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: برنامه‌ای تدوین شد که دوره‌های آموزشی سه روز برگزار شود و مدرسینی در هر منطقه تربیت شوند که آموزش‌ها را در مناطق خود راهبری کنند.
حسین‌زاده یادآورشد: مشخص است که در هر منطقه فرد آموزش دیده قرار است که چه اقداماتی انجام دهد، شیوه‌نامه این موضوع تدوین شده و به صورت آشکار و منسجم جزئیات کار و شرح وظایف و ابزار مورد نیاز و نیروها و تکالیف مدیران و معلمان هم اعلام شده است.
وی افزود: نقشی که مراکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری انجام می‌دهند، این برنامه را از آن کانال پیش می‌برند و آموزش‌ها به صورت پلکانی و طراحی شده در اختیار تمام معلمان بویژه معلمان پایه اول ابتدایی قرار گیرد چراکه اگر این موانع و مشکلات به موقع شناسایی نشود، مداخله بهنگام نمی‌توانیم داشته باشیم و ممکن است زمان مناسب برای درمان برخی از مشکلات از بین رود.
مشاور معاون آموزش ابتدایی عنوان کرد: آخرین فاز این برنامه اوایل مرداد پایان یافت و در قطب‌بندی انجام شده در هشت استان کشور همه نمایندگان مناطق استان‌ها در آنجا حاضر شدند و یک دوره چند روزه تشکیل و آموزش‌ها منتقل شد و این افراد به عنوان مدرسین منطقه‌ای آمادگی برای آنها انجام شده است.
حسین زاده افزود: اکنون در فاز دوم یعنی ایجاد حلقه‌های آموزشی در مناطق قرار داریم که با راهبری همین مدرسان آموزش دیده اتفاق می‌افتد. این مدرسان حلقه‌های ۲۰ نفره تشکیل می‌دهند و حلقه‌ها هر کدام یک سرحلقه دارند، در واقع از اینجا به برنامه شهید همت (برنامه توانمندسازی نیروی انسانی) متصل می‌شود و خوراک علمی از این مسیر در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در سال تحصیلی هم به استمرار آموزش‌های لازم منتقل شود و شیوه‌نامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده و دبیرخانه اجرایی هم در خراسان شمالی است.
هدف از این طرح این است که معلمان مدارس عادی باید نگاه ویژه‌ای به آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند و با حضور در برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده در این خصوص با آمادگی هر چه بیشتر به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید بروند.
انتهای پیام/
۷۳۰ معلم مدارس عادی برای تدریس به دیرآموزان آموزش دیدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار