مسعود پزشکیان:

با دعوا نمی‌توان کسی را جذب کرد/ اعتقاد یک باور درونی است

1402/06/10 - 15:25 - کد خبر: 99082 نسخه چاپی

نصر: مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در خصوص دو دستگی شکل گرفته در بحث حجاب، گفت: تا امروز اختلافی وجود نداشته است و کسی با فرد باحجاب مشکلی نداشته، اما اگر اتفاقی بیفتد امکان دارد نسبت به آن‌ها نگاه دیگری داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد بد است که در جامعه دو گروه با نگاه رقیب یا دشمن به هم نگاه کنند.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان با اشاره به دوقطبی شدن جامعه در موضوع عفاف و حجاب گفت: بد است که در جامعه دو گروه با نگاه رقیب یا دشمن به هم نگاه کنند. 
نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص تجمع شماری از مدافعان حجاب مقابل مجلس، گفت: این افراد به جای تحصن باید رفتار و الگویی از خود نشان دهند که جاذبه ایجاد کنند. با تحصن رفتار درست نمی‌شود؛ خیلی از این افراد اگر به خانواده‌های خود برگردند می‌بینند کسی به حرف‌های آن‌ها گوش نمی‌دهند و با دعوا نمی‌توان آن‌ها راجذب کرد. اعتقاد یک باور درونی است و اجبار خارجی نیست! اگر رفتار و الگو را در جامعه اشاعه دهیم راحت‌تر می‌توانیم افراد را جذب کنیم، اما با تحکیم، دستور و جرایم نمی‌توان کاری کرد.

این رفتارها تبدیل به دو قطبی شدن در جامعه می‌شود
وی در خصوص دو دستگی شکل گرفته در این امر، گفت: این رفتارها(تجمعات حجاب) منجر به شکل گیری دو قطبی در جامعه می‌شود. تا امروز اختلافی وجود نداشته است و کسی با فرد باحجاب مشکلی نداشته، اما اگر اتفاقی بیفتد امکان دارد نسبت به آن‌ها نگاه دیگری داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد بد است که در جامعه دو گروه با نگاه رقیب یا دشمن به هم نگاه کنند. 

فکر نمی‌کنم با جرایم مالی به جایی برسد
پزشکیان در پاسخ به سوالی در خصوص تأثیر جرایم مالی در امر عفاف و حجاب، افزود: فکر نمی‌کنم با جرایم مالی به جایی برسد.

باید روش جامع و کاملی را بیاوردند و فکر نمی‌کنم به نتیجه کاملی برسد
نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که آیا در این لایحه سلیقه‌ای نگاه شده؟ گفت: باید جامعه شناسان، اساتید تربیتی، روانشناسان را می‌آوردند و به بحث و گفت و گو می‌پرداختند. باید روش جامع و کاملی را بیاوردند، اما لایجه فعلی فکر نمی‌کنم به نتیجه کاملی برسد. 

من از ابتدا مخالف اینگونه رفتارها بودم
وی در پایان در خصوص رویکرد خود به این لایحه گفت: من از ابتدا مخالف اینگونه رفتارها بودم.
انتهای پیام/
 با دعوا نمی‌توان کسی را جذب کرد/ اعتقاد یک باور درونی است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار