مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی احداث مسکن مددجویی در دولت سیزدهم

1402/06/10 - 11:57 - کد خبر: 99075 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از رشد ۳۰ درصدی ساخت و تحویل مسکن به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نصر، فرگل صحاف عصر پنجشنبه در نشست خبری هفته دولت با اشاره به احداث و تحویل ۱۴۶ واحد مسکن به اقشار تحت پوشش این اداره کل گفت: با عنایت به اینکه مسکن یکی از مشکلات اصلی اقشار نیازمند تحت پوشش بهزیستی می باشد ؛ رفع این مساله از اولویت های اصلی بهزیستی بود که با همت مضاعف در دولت سیزدهم شاهد احداث و تحویل یک هزا رو ۴۶۸ واحدهای مسکن مددجویی بهزیستی استان بودیم که در مقایسه با دو سال آخر دولت دوازدهم  افزایش ۳۰ داشته است.
وی تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در سال ۱۴۰۱ را ۶۶۲  واحد مسکن به ارزشی بالغ بر ۴۶  میلیارد تومان خواند که با همکاری چندین ارگان ساخته و تحویل مددجویان شده است و اظهار داشت: علاوه بر موارد مذکور در سال گذشته به تعداد ۷۰ نفر به مبلغ ۱.۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ساخت ، خرید و ودیعه مسکن پرداخت شده است.
صحاف در ادامه گفت: در طول شش ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ واحد مسکونی ساخته و تحویل معلولان و مددجویان شده است و  عملکرد تامین مسکن از ابتدای نهضت مسکن تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۲(یازده سال) به تعداد ۸۵۵۴ واحد رسیده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف به عنوان اولویت اصلی بهزیستی از افتتاح ۹۵ واحد اشتغال اقشار تحت پوشش بهزیستی استان در هفته دولت خبر داد.
 صحاف ادامه داد : در بحث توانمند سازی جمعیت هدف و با هدف تسهیل گری اشتغال معلولین ومددجویان بهزیستی استان ضمن فراهم نمودن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی برای 10 زار و ۸۳۰ نفر با پرداخت مبلغ ۵۵۵ میلیارد تومان در کنار حفظ کسب وکار ، ایجاد اشتغال پایدار نموده است .
وی اظهارکرد : در دو سال فعالیت دولت سیزدهم ایجاد اشتغال جدید و یا تثبیت شغلی و یا بیمه پردازی و یا  جبران کارایی برای 17 هزار و ۶۴۰ نفر از مددجویان استان انجام شده است که افزایش ۶.۹ درصدی در این زمینه در مقایسه با دو سال آخر دولت قبل را شاهد بوده ایم. 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از افتتاح بیست و پنجمین خانه نگهداری فرزندان بهزیستی آذربایجان شرقی در هفته دولت در شهرستان اهر خبر داد.
 صحاف با بیان نگهداری ۳۳۵ فرزند در ۲۵ مرکز تخصصی هیئت امنایی بیان کرد: علاوه بر این تعداد، یک هزار و ۶۰۵ فرزند نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده  از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره مند می باشند که هزینه کرد اعتبار یکساله ی این امر بالغ بر۳۴ میلیارد تومان می باشد. 
وی با بیان افتتاح بیست و پنجمین خانه نگهداری فرزندان بی سرپرست استان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال با ظرفیت ۱۵ فرزند در شهرستان اهر افزود: هدف اصلی، نگهداری کودکان در خانواده است ودرراه دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت، همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت  سربازی ،تحصیلات تکمیلی ، اشتغال پایدار، ازدواج ونظارت در تمامی مراحل  با پرداخت هزینه صورت می گیرد که در سال گذشته ۲۵ فرزند به زندگی مستقل سوق داده شده اند.
انتهای پیام/
رشد ۳۰ درصدی احداث مسکن مددجویی در دولت سیزدهم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار