افزایش ۳۷ درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور

1402/06/09 - 22:18 - کد خبر: 99070 نسخه چاپی

نصر: رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از افزایش ۳۷ درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور خبر داد.

به گزارش نصر، روستایی گفت: از زمان شروع خرید گندم بیش از ۱۰ میلیون و یکصد هزار تن گندم مازاد از کشاورزان در کشور خریداری شده است.
وی اضافه کرد: ارزیابی محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و بررسی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد با وجود خشکسالی در بیشتر استان‌های کشور استفاده از بسته‌های زراعی این موسسه عامل افزایش تولید گندم در کشور شده است.
 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: در میان تمامی توصیه‌های زراعی جایگذاری کود اوره در کشت پاییزه عامل بیشترین افزایش تولید گندم دردیمزار‌های کشور است.
وی گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در ۱۹ استان کشور استفاده از کود اوره در کشت پاییزه عامل بیشترین افزایش تولید گندم طی امسال است.
روستایی افزود: امسال گندمکاران با توصیه محققان در زمان کاشت ۵۰ تا ۵۲ کیلوگرم کود اوره در مزرعه همراه با بذر استفاده کردند که بهترین میزان ۸۰ کیلوگرم در هکتار است.
وی افزود: رعایت تراکم بذر، استفاده از ارقام جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، رعایت تاریخ و عمق کاشت از دیگر عوامل موفقیت کشاورزان در افزایش تولید گندم در کشور است.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از کشاورزان خواست برای پایداری تولید در دیمزار‌ها همچنان دستورالعمل‌های زراعی این موسسه را در مزارع بکار بگیرند.
انتهای پیام/
افزایش ۳۷ درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار