مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد:

افزایش ۱۵۰ درصدی اقامت گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی

1402/06/09 - 16:29 - کد خبر: 99059 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۵۰ درصدی اقامت گردشگران خارجی در استان طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، حمزه زاده گفت: طی دو سال گذشته ۹۵ پروژه میراث فرهنگی با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان با میزان اشتغالزایی پنج هزار نفر در آذربایجان شرقی اجرا شد.
وی ادامه داد: ۱۰۵ پروژه نیز با حجم سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان با پیش بینی اشتغالزایی هشت هزار نفری در حال اجرا است.
حمزه زاده از صدور ۲۲۷ مجوز جدید با حجم سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار نفری خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از افزایش ۱۵۰ درصدی اقامت گردشگران خارجی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: طی دو سال گذشته۱۳۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ۶۰ کشور دنیا در هتل‌های استان اقامت داشتند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگر از کشور‌های ترکیه، عراق، آذربایجان و چین بود و در میان کشور‌های اروپایی نیز از ایتالیا، آلمان، لهستان و فرانسه بیشترین تعداد گردشگر را داشتیم.
حمزه زاده در خصوص گردشگران داخلی اقامت کننده در واحد‌های اقامتی در استان در طول دو سال گذشته گفت: سه میلیون و ۲۹۸ هزار نفر گردشگر داخلی طی دو سال در استان اقامت داشتند که از استان‌های تهران، خراسان، گیلان و مازندران بیشترین تعداد گردشگر را داشتیم.
وی ادامه داد: برگزاری و شرکت در ۱۵۲ نمایشگاه صنایع دستی و بازارچه‌های محلی، صادرات ۵۲ میلیون دلاری صنایع دستی، برگزاری ۱۲۲ جشنواره و رویداد از دیگر کار‌های انجام شده در این بخش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات دولتی در دولت سیزدهم گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در دولت سیزدهم۳۸۷ میلیارد تومان بود.
وی با اشاره‌ای به اعتبارات دولتی گفت: در سال ۱۳۹۹ در بحث مرمت ۱۶ میلیارد تومان و در زیرساخت‌های گردشگری ۱۵.۵ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۵۶ میلیارد تومان در بخش مرمت و ۴۱ میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های گردشگری رسید.
انتهای پیام/
افزایش ۱۵۰ درصدی اقامت گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار