رئیس دانشکده دندانپزشکی تبریز؛

خدمات دانشکده دندانپزشکی تبریز برای تمامی اقشار جامعه مناسب است

1402/06/09 - 14:30 - کد خبر: 99048 نسخه چاپی

نصر؛ رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تفاوت تعرفه هزینه دانشکده دندانپزشکی با تعرفه بخش آزاد را قريب به يك چهارم دانست و گفت: با وجود تعرفه و تخفيف‌هاي دولتي، همچنان هزينه‌های درمان دندان براي مردم سنگين است.

به گزارش نصر، “احمد بهروزیان” با حضور در تحریریه نصر با بیان اینکه تجهيز دانشگاه‌هاي دندانپزشكي بسيار هزينه بر هستند، اظهار کرد و گفت: هزينه هاي بسيار بالاي تامين مواد درماني است كه تماما از لحاظ كيفي در سطح عالي و قابل اطميناني قرار دارند و در مقابل تعرفه هاي بسيار پايين درماني از جمله چالش ها و دغدغه هاي مهم اين مجموعه بشمار مي رود.
وی با اشاره به اینکه دانشكده دندانپزشكي تبريز از دهه هفتاد آغاز بكار كرده است، ابراز کرد: دانشکده دندانپزشکی تبریز دارای ۳۰۰ يونيت است که بالغ فر  ٣٢٠ نفر همزمان مي‌توانند در این دانشکده خدمات درمان دندان بگيرند.
بهروزیان ادامه داد: این دانشکده در 11 بخش مجهز به بخش كلينيك تخصصي، بيمارستان و تخت های بيهوشي است كه در ايران منحصر بفرد محسوب می‌شود.
وی افزود: در هر ورودي دانشکده دندانپزشکی، نزديك به ٨٠ نفر در دوره عمومي و ٢٠ نفر در دوره رزيدنت دانشجو جذب مي‌شود كه در مجموع ٥٥٠ نفر دانشجو در دوره‌هاي عمومي، تخصصي و فلوشيب در حال تحصيل هستند.
بهروزیان اذعان کرد: دانشكده دنداپزشكي تبريز با ١١٠ نفر عضو هيات علمي در حال فعالیت است.
رئیس دانشکده دندانپزشکی تبریز گفت: در اعتبار بخشي دانشگاه‌هاي تهران و شهيد بهشتي، دانشکده دندانپزشکی تبریز، جزو سه رتبه اول کشور محسوب مي‌شود.
بهروزیان با بیان‌ اینکه كيفيت خدمات دانشكده دندانپزشکی تبریز بی‌نظیر است، تاکید کرد: تمام بخش‌های دانشکده دندانپزشکی ازجمله راديوگرافي در حال بازسازي اساسي بوده و تا مهرماه سال جاری تكميل خواهد شد.
وی تصریح کرد: تعرفه‌هاي دانشكده دندانپزشكي تبریز در مقايسه با تعرفه آزاد حدود يك سوم بوده كه تازه براي آن نیز بر اساس مجوز اخذ شده از هيات امناي كشوري تخفيف اعمال مي‌شود كه با احتساب آن تفاوت تعرفه هزینه دانشکده دندانپزشکی با تعرفه بخش آزاد قريب به يك چهارم مي‌توان ادعا كرد.
بهروزیان ادامه داد: این در حالی است که با وجود تعرفه و تخفيف‌هاي دولتي، همچنان هزينه‌های درمان دندان براي مردم سنگين است.
وی به خدمات دانشکده دندانپزشکی برای تمامی اقشار جامعه از جمله معلولین، نیازمندان و افراد ساکن در مناطق محروم خاطرنشان کرد و‌گفت: بین دانشکده دندانپزشکی تبریز و مراكز خيريه از جمله كانون بازنشستگان، مستمندان و ساير خيريه‌هاي تبريز برای افراد تحت حمايت، تفاهم نامه‌اي منعقد شده كه علاوه بر تخفيف‌هاي فوق مجددا تعرفه با تخفيف بيشتر اخذ مي‌شود.
رییس دانشکده دندانپزشکی تبریز به تحصیل دانشجویان‌خارجی در این‌دانشگاه خاطرنشان کرد و گفت: دانشجوهاي خارجي از كشورهاي لبنان و عراق و سوريه نيز در این‌داتشکده مشغول تحصيل هستند و موجبات ارتباطات بين الملل را فراهم و تسهيل مي كنند.
بهروزیان ابراز کرد: در این دانشکده برای كودكان استثنايي و کودکان كم توان ذهني از جمله کودکان دچار معلوليت جسمي و حركتي و حتي اوتيسم نیز خدمات درمان به صورت بیهوشی صورت می‌گیرد چراکه در حالت عادي رسيدگي و درمان دندان به جهت عدم کنترل بیمار و همچنين به دلیل مشكلات مالي و ريسك‌هاي‌بالا در طي مراحل درمان این طیف بسيار مشكل است.
وی افزود: بنا به ضرورت وجود دستگاه‌هاي پيشرفته در مجموعه‌هاي آزاد اغلب قابليت درمان ندارد این‌درحالی‌است که در دانشکده دندانپزشکی تبریز در كوتاه ترين زمان ممكن و با وجود متخصصين خبره با هزينه بسيار ناچيز قابل درمان هستند. ليكن نيازمند اطلاع رساني براي آگاهي بيشتر عموم مردم هستیم.
بهروزیان در پایان اظهار کرد: در طرح تحول سلامت خدمات سطح يك كه حالت اورژانسي دارند بصورت رايگان در خانه هاي بهداشت و روستاها در حال اجرا است.
انتهای پیام/
خدمات دانشکده دندانپزشکی تبریز برای تمامی اقشار جامعه مناسب است سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار