مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی؛

هزار و 100 روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود

1398/09/30 - 12:26 - کد خبر: 9904 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، گفت: در این مرحله یک هزار و ۱۴۲ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، اظهار کرد: در این مرحله یک هزار و ۱۴۲ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.
وی افزود: تاکنون ۹۰ درصد عملیات اجرایی این طرح به پایان رسیده‌ و با اتمام این مرحله ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات اینترنت با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده، گفت: با حمایت دولت تاکنون بستر اینترنت پرسرعت در یک‌ هزار و ۴۵۰ روستای این استان از محل طرح فاز یک توسعه روستایی فراهم شده‌است.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۳ دفتر فعال فناوری اطلاعات روستایی در این استان وجود دارد که ۲۵ دفتر مجوز خود را در سال جدید دریافت کرده‌ است.
جلیلی‌نژاد اظهار داشت: درخواست‌های تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر می‌شود و برای اخذ مجوز محدودیتی وجود ندارد.
انتهای پیام/
هزار و 100 روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار