ترجمه/

گرمای شدید، بدترین خطر اقلیمی برای شهرهای جهان

1402/06/09 - 12:21 - کد خبر: 99028 نسخه چاپی

نصر: بیش از نیمی از شهرها در شاخص سازمان CDP ۲۰۲۲ (که در ابتدا به عنوان پروژه افشای کربن شناخته می‌شد)، با خطر گرمای شدید مواجه هستند و بر اساس تحلیل جدیدی که توسط این سازمان جهانی غیرانتفاعی منتشر شده است، گرمای شدید شدیدترین و گسترده ترین خطر آب و هوایی است که شهرهای جهان با آن مواجه هستند.

به گزارش نصر، از هر پنج شهر از ۱۰۹۰ شهری که داده‌های زیست‌محیطی خود را در سال ۲۰۲۲ گزارش کرده‌اند، چهار شهر گفته‌اند که با خطرات آب و هوایی قابل‌توجهی مواجه هستند که بیش از دو سوم آنها (۷۰ درصد) قبلاً به ‌طور قابل‌توجهی از خطرات موج شدید گرما متاثر شده اند.
علاوه بر این، ۷۰ درصد از شهرها انتظار دارند که این خطرات در آینده شدیدتر شوند، در حالی که تقریباً سه پنجم (۵۸ درصد) انتظار دارند که فراوانی آنها افزایش یابد.

 خطرات  ناشی از گرمای شدید در شهرها
 بیش از نیمی (۵۱ درصد) از شهرهای گزارش شده (۵۵۷ شهر) گرمای شدید را به عنوان یک خطر گزارش کردند، که آن را به عنوان گسترده ترین خطر آب و هوایی گزارش شده برای شهرهای جهان تبدیل می کند. سایر خطرات مهم مرتبط با گرما شامل خشکسالی (۳۵ درصد شهرها) و خطر آتش سوزی جنگلی (۱۹ درصد) است.
از ژوئیه سال جاری، زمانی که زمین گرم ترین ماه خود را در تاریخ ثبت کرد، آتش سوزی های جنگلی بخش هایی از این سیاره را از هاوایی گرفته تا پرتغال تا چین را ویران کرده است، CDP هشدار می دهد که گرمای شدید هر گوشه از کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است.
پیامدهای اقدامات و سیاست‌هایی که ما را به نقطه‌ای رسانده‌اند که جهان به معنای واقعی کلمه در آتش می‌سوزد، به اندازه دودهایی است که از فضا دیده می‌شود.
تجزیه و تحلیل CDP همچنین تأثیر شدید گرمای شدید بر جمعیت جهان را بررسی می کند و نشان می دهد که سالمندان (گزارش شده توسط ۸۸ درصد شهرها)، خانواده های کم درآمد (۶۷ درصد)، کودکان و جوانان (۶۳ درصد) و جوامع حاشیه نشین (۴۵ درصد) گروه هایی هستند که بیشترین تأثیر را از آن دارند. در همین حال، تجزیه و تحلیل نشان می دهد که برای ۱۴۳ شهر، تقریباً کل جمعیت آنها (۹۰ تا ۱۰۰ درصد جمعیت یک شهر) تحت تأثیر گرمای شدید قرار دارند.
مایا کوتنر، مدیر جهانی شهرها، ایالت ها و مناطق در CDP گفت: «تبعات گرمای شدید درچند هفته گذشته به ما بینشی ناخوشایند نسبت به آینده سیاره داده است. آتش پس از آتش پس از آتش سوزی خانه ها، معیشت و طبیعت از هاوایی تا چین. گرم ترین ماه ثبت شده در تاریخ بشر و گرم ترین دمای اقیانوس گزارش شده است. همه آنها در سالهای آینده تصویری بغرنج از زمین ارائه خواهد داد".
او ادامه داد: «عواقب اقدامات و سیاست‌هایی که ما را به جایی رسانده است که جهان به معنای واقعی کلمه در آتش می‌سوزد، مانند دودهایی است که از فضا دیده می‌شود. با این حال، خبرهای خوبی وجود دارد - هنوز زمان برای اقدام برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تغییر به انرژی پاک، مقاوم سازی شهرهایمان و محافظت از مردم و طبیعت وجود دارد، اما دولت های ملی و محلی باید تمرکز کنند و بسیار سریع حرکت کنند".
گفتنی است CDP  یک سازمان غیرانتفاعی جهانی است که سیستم افشای محیط زیست جهان را برای شرکت‌ها، شهرها، ایالت‌ها، مناطق و مقامات دولتی اجرا می‌کند.
انتهای پیام/
گرمای شدید، بدترین خطر اقلیمی برای شهرهای جهان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار