گزارش/

دلایل عدم حضور دوتیم ایرانی در تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان

1402/06/09 - 10:39 - کد خبر: 99013 نسخه چاپی

نصر:  دوتیم ایرانی امیدنیا مشهد و DFT اردبیل در سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان حضور ندارند.

به گزارش نصر، تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان در حال برگزاری است و دو تیم ایرانی (امیدنیا مشهد و DFT اردبیل) با وجود کنتینانتال بودن(ثبت شده در اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری) به تور دعوت نشدند. پیش از این کمیته برگزاری تور اعلام کرد این دو تیم به علت اینکه از رکابزنانی با سن بالا استفاده کرده‌اند و احتمال اوت شدنشان بالا بود، به تور ایران - آذربایجان دعوت نشده‌اند. سپس مجددا به آنها گفته شده است در مسابقه یک روزه کندوان شرکت کنند و به شرط نتیجه گرفتن اجازه حضور در تور ایران - آذربایجان را به دست می‌آورند اما در نهایت این اجازه صادر نشد.
علی نعمتی، سرپرست تیم DFT در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شد: از کمیته برگزاری و فدراسیون با من تماس گرفتند و گفتند اگر نفر مدنظر آنها را وارد تیم نکنم، به تور دعوت نخواهیم شد. من هم قبول نکردم. هیات دوچرخه سواری اردبیل هم در جریان این موضوع است و حتی در جلسه لیگ برتر هم این موضوع مطرح شد.
رسول هاشم کندی، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعادلی منطقی در تور برقرار است، با توجه به اینکه این تور قبل از بازی های آسیایی برگزار می‌شود، بر آماده شدن تیم‌ها بسیار تاثیر گذار است و سطح فنی تور تا این لحظه بالا بوده است.
 وی در واکنش به ادعای سرپرست تیم DFT اردبیل جهت حضور در سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان افزود: سیاست فدراسیون، جوانگرایی در تمام بخش ها است، در برگزاری تور های دوچرخه‌سواری، فدراسیون دخالت مستقیم ندارد و ستاد برگزاری تصمیم گیری می‌کند، این ادعا را تکذیب می‌کنم و فدراسیون هیچ دخالتی نداشته است.
حبیب ستوده‌نژاد، مدیر تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان در این رابطه به ایسنا گفت: ادعای سرپرست تیم DFT کذب محض است.
وی افزود: میانگین سنی این تیم بیش از ۲۵ سال بود و با نظر کمیته فنی تور مجوز حضورشان صادر نشد.
ستوده‌نژاد گفت: به دو تیم DFT و امیدنیا، گفته شد که در تور یک روزه تبریز-کندوان شرکت کنند تا کمیته فنی تور این دوتیم را مورد بررسی قرار دهد که دوتیم در تور تبریز-کندوان عملکرد مناسبی نداشتند و با نظر کمیته فنی تور جواز حضور در سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان را کسب نکردند.
انتهای پیام/
دلایل عدم حضور دوتیم ایرانی در تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار