امام جمعه تبریز:

طراوت و جوانی ویژگی مهم پدافند هوایی کشور است

1402/06/09 - 10:31 - کد خبر: 99011 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: طراوت، جوانی و پویایی ویژگی مهم و برجسته پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با فرمانده و جمعی از کارکنان پدافند هوایی شمالغرب کشور مستقر در تبریز، پدافند هوایی را ستون فقرات تامین امنیت آسمان هر کشوری دانست و افزود: رشد و تعالی این نیروی مستحکم و حرفه ای در بخش‌های مختلف ماحصل اعتماد به نیروهای مستعد، نخبه، معتقد و متعهد داخلی است.
وی با تاکید بر تداوم و تقویت مسیر توسعه و ترقی در پدافند هوایی، اظهار کرد: پیشرفت، رشد و تعالی پدافند هوایی ارتش موجب شده است کشورمان در زمینه ارتقای علوم پدافندی در حوزه طراحی و تولید سامانه‌های پهپادی، راداری و موشکی جزو چند کشور برتر جهان محسوب شود.
حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: در حقیقت واژه "لبه فناوری روز دنیا" مفهومی ثابت شده در پدافند هوایی است.
وی ادامه داد: امروز به واسطه همت جوانان برومند ایران اسلامی و تلاش شبانه‌ روزی کارکنان پدافند هوایی، صنعت دفاعی و مراکز علمی و آموزشی توانسته‌ایم با ابتکارات جدید و افق دید وسیع شاهد این موضوع باشیم که لبه فناوری روز دنیا را با دستاوردها و توانمندی‌های خود منعطف کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: خدمات امنیتی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های دفاع مقدس تنها مختص مناطق عملیاتی و صحنه های نبرد زمینی و هوایی نبود و این نیرو با بهره مندی از تکنیک های مختلف نسبت به شناسایی و خنثی سازی جملات دشمن نقش آفرینی می کرد.
وی گفت: در حال حاضر در عرصه فناوری و ارتقای فنی از طرح تا اقدام و تولید در نیروی پدافند هوایی به طور کامل توسط جوانان انجام می شود و شرایط عمومی و تخصصی این نیرو قابل مقایسه با هیچ سازمانی نیست.
به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه این نیرو به عنوان برترین نیروی نظامی کشور در استفاده از دانش بومی برای دستیابی به انواع تجهیزات و صنایع مختلف دفاعی و پدافندی مطرح است، گفت: بهره مندی از دانش جوانان و متحصصان داخلی باعث شده است که این نیروی الهی در حوزه های گوناگون سامانه های پدافندی و راداری به خودکفایی و به مرحله قطع وابستگی به کشورهای خارجی برسد.
امیر عباس عظیمی حراست از آسمان ایران را رسالت و ماموریت اصلی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس این نیرو افتخارات زیادی همچون ساقط کردن ۶۸۰ فروند هواپیمای دشمن بعثی را کسب کرده است، یادآور شد: در همان دوران که آسمان ایران به دلیل شرایط جنگی ناامن بود، حتی یک روز فرودگاه های کشور تعطیل نشد که همه به برکت فداکاری ها و از جان گذشتگی های فرزندان ملت در پدافند هوایی بوده است.
وی مجموع شهدای دوران دفاع مقدس پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ۴۶۰ نفر و جانبازان این نیرو را ۷۴۰ نفر اعلام و اضافه کرد: پدافند هوایی منطقه شمال غرب کشور نیز در این دوران تعداد یازده شهید و ۵۴ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
۱۰ شهریور ماه سال ۱۳۸۷ با فرمان رهبر انقلاب پدافند هوایی به عنوان نیروی مستقل ایجاد و راه اندازی شد.
انتهای پیام/
طراوت و جوانی ویژگی مهم پدافند هوایی کشور است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار