خبر/

افتتاح پروژه بهسازی راه دسترسی جنگل فندقلو نمین

1402/06/09 - 10:48 - کد خبر: 99010 نسخه چاپی

نصر: مسیر دسترسی جنگل فندقلوی شهرستان نمین به منظور تسهیل تردد گردشگران افتتاح شد و طرح منطقه گردشگری شهرستان نیر هم در کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نصر، معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل روز چهارشنبه گفت: برای این پروژه اداره کل میراث فرهنگی استان در ۲ مرحله یک‌هزار و ۳۰۰ متر زیرسازی و آسفالت انجام داده است.
کریم لطفی افزود: برای پروژه تکمیل مسیر دسترسی جنگل فندقلو ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۴۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی اداره کل میراث‌ فرهنگی و پنج هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.
او تاکید کرد: جنگل فندقلوی شهرستان نمین از مهم‌ترین مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل است که اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان جهت آسایش گردشگران و دسترسی راحت به این منطقه، پروژه ساماندهی و آسفالت مسیر دسترسی آن را اجرا کرد.

طرح منطقه گردشگری نیر در کمیته فنی بررسی شد
نگار سریع‌الاطلاق، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم از بررسی طرح منطقه نمونه گردشگری سقزچی با مساحت ۱۱۵ هکتار مربوط به نیر در کمیته فنی اداره کل برای ارایه نظرهای کارشناسی و لحاظ آنها در اجرای طرح خبر داد و گفت: بخش خصوصی در این منطقه ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را متقبل شده است.
استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.
انتهای پیام/
افتتاح پروژه بهسازی راه دسترسی جنگل فندقلو نمین خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار