خبر/

"حاج داود پیرعلایی" خیر اردبیلی درگذشت

1402/06/09 - 09:47 - کد خبر: 99008 نسخه چاپی

نصر: "حاج داود پیرعلایی" خیر اردبیلی و مدیرعامل موسسه نگهداری معلولین حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل درگذشت.

به گزارش ایرنا ، داود پیرعلایی در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای مذهبی در یکی از محله‌های قدیمی اردبیل بدنیا آمد، از نوجوانی در مغازه پدری خود واقع در بازار اردبیل فعالیت کرده و در کنار شغل خود اقدام به فعالیت‌های خداپسندانه کرد، مرحوم پیرعلایی در دوران دفاع مقدس نیز به‌صورت داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل حضور یافته و از میهن دفاع کرد.
از مهم‌ترین فعالیت‌های خیرخواهانه مرحوم داود پیرعلایی مدیرعاملی صندوق قرض‌الحسنه نبوی اردبیل ، عضو هیات مدیره انجمن ترک اعتیاد، عضو هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان و عضو هیات مدیره ستاد دیه استان است. وی از سال ۸۲ تاکنون به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) فعالیت کرد و در طول این سال‌ها خدمات ارزنده‌ای برای مددجویان و اقشار کم‌درآمد و زیرپوشش بهزیستی ارائه کرد.
موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل با هدف توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی از ۲۷۰ معلول ذهنی ، جسمی و روانی فعالیت کرده و برای ۱۲۰ نفر اعم از پزشک متخصص ، پزشک عمومی ، کادر دفتری ، پرستار ، روانشناس ، مراقب و خدمات نیز زمینه اشتغال فراهم کرده است.
مرحوم پیرعلایی که به عنوان پدر معنوی معلولان اردبیل شناخته می‌شود، در طول حیات خود تلاش زیادی برای احداث مرکز جدید نگهداری معلولین کرد که با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع در چهار طبقه احداث می‌شود، تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال از مازاد کمک‌های مردمی برای ساختن این مجموعه هزینه شده ، یک فاز آن به بهره‌برداری رسیده و برای تکمیل آن به مشارکت خیرین نیاز است.
مراسم تشییع پیکر مرحوم داود پیرعلایی امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۰ صبح از محل ساختمان اصلی مرکز توانبخشی واقع در شهرک رسالت اردبیل به سمت آرامگاه ابدی بهشت فاطمه (س) اردبیل برگزار خواهد شد.
خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار