مدیرکل بازرسی سازمان استاندارد ایران؛

کالای استاندارد حق مردم است/ تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را پویا می‌کنند

1402/06/08 - 13:24 - کد خبر: 98964 نسخه چاپی

نصر: مشاور و مدیرکل بازرسی و دفتر پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان استاندارد ایران در این آیین گفت: استان آذربایجان شرقی از جمله سه استان برتر و بسیار تاثیرگذار در مناسبات اقتصادی کشور به ویژه در صنایع شیرینی و شکلات بشمار می آید.

به گزارش نصر، آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی دکتر مصطفی صحرایی با حضور مجید آقابابایی مشاور و مدیرکل بازرسی و دفتر پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران، جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان استانی و مدیران عامل واحدهای صنعتی استان برگزار شد.
"مجید آقابابایی" سالم سازی و شفافیت سیستم استاندارد را از اولویت های این سازمان اعلام کرد و گفت: عدم شفاف سازی، آسیب های جدی به این سازمان وارد می کند. از اصلی‌ترین شعارهای سازمان، فساد ستیزی و شفاف‌سازی است و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه با مبارزه با فساد اداری این سازمان رتبه خوبی داشته است.
وی افزود: این در حالی است که مطالبه‌گری در زمینه استاندارد باید بیشتر باشد و در این زمینه نیازمند تحول فکری و نگرشی هستیم .
وی ادامه داد:: سازمان استاندارد به دلیل اهمیت و گستره وظایفی که برعهده دارد سازمان بسیار مهم و با رویکردی اجرایی است و به طور مستقیم با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است می توان گفت نقش حاکمیتی و فراقوه‌ای و نظارت عالی در تمامی حوزه‌ها دارد.
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد در تمام شئون زندگی افراد جامعه تاثیر دارد و می تواند سبک زندگی افراد را تغییر دهد، افزود:  این سازمان با رویکرد تحولی در حال فعالیت است و یکی از محورهای مهمی که به طور جدی به آن ورود کرده است حوزه خدمات است که گستردگی و اهمیت آن بسیار زیاد است و آثار آن به‌طور مستقیم تر جامعه مشهود خواهد بود. خلاصه کردن نقش این سازمان صرفا در بخش کالا جفا به این سازمان بوده و باید نقش این سازمان در حوزه خدمات به صورت عمیق و گسترده مورد توجه قرار گیرد.
آقابابایی با بیان اینکه این سازمان تقاطع ثروت و قدرت است و ما نقش خود را به واسطه وجود تولیدکنندگان می دانیم و حامی کار تولیدکنندگان هستیم، ابراز کرد: خیلی از کالاهای تولیدی در کشور هم ثروت و هم قدرت تولید می کنند و برای تولید خود نیاز به اخذ مجوز از سازمان استاندارد دارند؛ بنابراین انجام وظیفه در این شرایط سخت و حساس است.
مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه نقش این سازمان ایفای حق مردم است، گفت: این سازمان تلاش می کند تا مردم از کالاهای غیراستاندارد آسیب نبیند و در کنار آن مانع تولید واحدهای تولیدی نشوند.
آقابابایی، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد هنوز به جایگاه اصلی خود در بین دستگاه های دولتی دست نیافته است، ادامه داد: این سازمان نقش و جایگاه خاصی در بین مردم و تولیدکنندگان دارد و مورد اعتماد افراد جامعه است.
مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد حداقل کیفیت بوده نه حداکثر، زیرا کالا در زمانی که تولید شده و مجوز گرفته دارای حداقل استاندارد بوده نه حداکثر کیفیت.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را پویا کرده و چرخ اقتصاد را به حرکت درمی آورندابراز کرد و گفت: شعار دولت «تحول» است و همه حوزه ها از تولیدکننده گرفته تا خدمات دهنده، صادر کننده و دستگاه های دولتی باید این شعار را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه نشان استاندارد بعد از نشان جمهوری اسلامی ایران پرتیراژترین نشان در کشور است، یادآور شد: این موضوع نشانگر اهمیت و گستردگی فعالیت های این سازمان است
به روزرسانی تجهیزات و استفاده از فناوری به بهبود کیفیت و عمر کالاها کمک می کند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه سازمان استاندارد در زندگی همه افراد نقش ایفا می کند، گفت: این سازمان از حوزه های عمرانی گرفته تا سلامت و خورد و خوراک مردم نقش ایفا می کند و نشان استاندارد معیاری برای پذیرش کالا و خدمات از سوی مردم است.
"جبارعلی ذاکری"، افزود: نیاز جامعه کنونی، به روز رسانی روش های تولید و استفاده از فناوری های جدید در این حوزه بوده و کشورهای توسعه یافته در این مسیر حرکت کرده اند و به دنبال بهینه سازی تولید و خدمات هستند.
وی با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشور، اظهار کرد: فرهنگ عمومی استفاده از انرژی باید در جامعه تغییر یابد و مراکز و واحدهای تولیدی نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتماد تولیدکنندگان و سازندگان کالاهای باکیفیت به نماد استاندارد است، گفت: نماد استاندارد بر روی کالا موجب جلب اعتماد مصرف کننده می شود.
ذاکری، ادامه داد: به روز رسانی تجهیزات و روش های تولید به بهبود کیفیت کالاها و افزایش عمر مفید آن ها کمک می کند و این موضوع به نفع تولیدکنندگان است. از طرفی اعتماد تولید کنندگان به  نماد استاندارد است چراکه اینن نماد بر روی کالا منجر به اعتماد مصرف کنندگان می شود.
انتهای پیام/
کالای استاندارد حق مردم است/ تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را پویا می‌کنند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار