مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی خبر داد؛

ثبت‌نام ۱۳ هزار شهروند آذربایجان‌غربی در بیمه اجباری سلامت

1398/09/30 - 10:45 - کد خبر: 9894 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد اولیه حدود پنج درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه اجباری سلامت قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون ۱۳ هزار نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده اند که آزمون وسع بر اساس دهک‌بندی این افراد در حال انجام است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر نانبخش امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: طبق برآوردها باید ۱۶۳ هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کنند که روند ثبت‌نام آنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی اظهار داشت:  طرح بیمه پایه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وُسع از آبان‌ماه اجرایی شده است و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت ادامه داد: حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته است.
نانبخش با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: دو میلیون و ۱۰ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از دو میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.
انتهای پیام/
ثبت‌نام ۱۳ هزار شهروند آذربایجان‌غربی در بیمه اجباری سلامت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار