معاون وزیر راه خبر داد:

میزبانی فرودگاه‌ های کشور از 40 هزار زائر اربعین

1402/06/07 - 21:23 - کد خبر: 98931 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در عملیات امسال 25 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت به‌عنوان فرودگاه معین، پای کار اربعین و خدمتگزاری به زائران هستند، گفت از 27 مرداد تا ششم شهریور ماه تاکنون قریب به 40 هزار زائر حسینی در فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند.

به‌گزارش نصر، کاپیتان رضا نخجوانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم در عملیات اربعین 1402، توزیع عادلانه پرواز در سطح کشور و بهره مندی هموطنان از پروازها در اقصی نقاط ایران اسلامی است، گفت: 25 فرودگاه از استان‌های مختلف کشور، با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و رفع نواقص موجود برای عملیات اربعین امسال میزبان زائران حسینی هستند.
وی با اشاره به آمار پروازهای اربعین از 27 مرداد تا ششم شهریور، گفت: 166 پرواز خروجی از فرودگاه‌های مختلف کشور انجام شده و با این پروازها 24 هزار و 957 زائر اربعین، خاک ایران را به مقصد بغداد و نجف اشرف ترک کرده‌اند.
نخجوانی با بیان اینکه 14 هزار و 670 زائر با 129 پرواز ورودی به کشور بازگشته‌اند، تاکید کرد: تمام امکانات برای عملیات اربعین پای‌کار آمده تا شاهد رضایت حداکثری در بین زائران امام حسین(ع) باشیم.
به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران علاوه بر میزبانی از پروازها و مسافران در فرودگاه های مذکور، از 27 مرداد تا ششم شهریور، به 430 پرواز اربعین در فرودگاه امام خمینی(ره) سرویس ناوبری ارائه شده است.
وی ضمن اشاره به توجه ویژه شرکت فرودگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی، گفت: در همه فرودگاه های معین اربعین موکب برپا شده و از زائران پذیرایی به عمل می آید ضمن اینکه زائران در بدو ورود به فرودگاه‌ها تماشاگر نمایش‌های آیینی و مذهبی ویژه ایام ماه صفر و اربعین خواهند بود. این درحالی است که برخی فرودگاه‌ها نیز با برنامه‌هایی نظیر سرود، چاوشی خوانی و برنامه‌های مذهبی پذیرای زائران هستند.
انتهای پیام/
میزبانی فرودگاه‌ های کشور از 40 هزار زائر اربعین نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار