مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی خبر داد:

طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز با 18 هزار میلیارد تومان

1402/06/07 - 16:09 - کد خبر: 98921 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی از طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز با سرمایه‌گذاری 18 هزار میلیاردتومان توسط صندوق بازنشستگی خبر داد.

به گزارش نصر، طاهره احمدزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تفاهم نامه طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز بین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و استاندار آذربایجان شرقی  در حضور رئیس جمهور امضا شد.
وی افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساخت به منظور افزایش دوبرابری تولید برق نیروگاه تبریز سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
احمدزاده همچنین گفت: با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی طرح کشت و صنعت سراب به منظور پرورش پنج هزار دام انجام می‌شود.
مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی فلسفه وجودی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور را عمل به وظیفه اصلی شامل تامین معیشت، همسان سازی حقوق، مشکلات رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان برشمرد و افزود: در حال حاضر در کشور یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی قرار دارند که این رقم در استان آذربایجان شرقی ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین حقوق افراد تحت پوشش این صندوق ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی در آذربایجان شرقی ۶۳ سال است.
مدیر صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی و میزان ناترازی در این صندوق را ۶ دهم اعلام کرد و  تصریح کرد: با افزایش جمعیت سالمندی و افزایش تصاعدی ورودی جمعیت تحت پوشش به صندوق‌های بازنشستگی، امروزه این صندوق‌ها به یکی از چالش‌های مهم کشورمان تبدیل شده‌اند.
احمدزاده همچنین اظهار کرد:  مبلغ وام ضروری بازنشستگان با هماهنگی انجام شده با افزایش ۱۰۰درصدی از ۱۵میلیون تومان به ۳۰میلیون تومان رسیده است و برای ثبت نام این تسهیلات بازنشستگان و تحت پوشش صندوق صرفا باید به صورت اینترنتی در آدرس این صندوق https://www.cspf.ir/درخواست خود را ثبت کنند.
انتهای پیام/
طرح توسعه و بازتوانی نیروگاه حرارتی تبریز با 18 هزار میلیارد تومان خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار