مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی؛

لزوم بروزرسانی فناوری نیروگاه های آذربایجان شرقی/ ۷۵ درصد مصارف در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد

1402/06/07 - 12:14 - کد خبر: 98893 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم بروزرسانی فناوری مورد استفاده در نیروگاه های استان، گفت: اگر در مصارف بخش خانگی صرفه جویی نشود، امسال نيز مازوت سوزي را در فصل زمستان خواهيم داشت.

به گزارش نصر، “نادر کمالی” در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در حال حاضر نيروگاه هريس، از گازوئيل و نيروگاه هاي تبريز و سهند از مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده مي کنند؛ لذا بدلیل میزان مصرف بالای گاز در زمستان، برای تامین گاز نیروگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم و براي اينکه در نيروگاه ها از مازوت استفاده نشود، بايد فناوری مورد استفاده در نيروگاه های استان بروز شوند.
وی با بیان‌ اینکه‌ روزانه ۸۶۰ ميليون متر مکعب گاز در کشور توليد مي‌شود، تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۹۳۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی جهت توزیع مستمر برق به نیروگاه های استان تخصیص یافته است. در حال حاضر به حد کافي گاز توليد مي‌شود اما همچنان از مصرف های بهينه بی‌بهره هستیم.
وی ادامه داد: يک ميليارد و 200 ميليون مترمکعب به نيروگاه ها تحويل داده شده است. در تلاشيم تا تمام نيروگاه ها بر مدار مصرف گاز باشند.

۷۵ درصد مصارف گاز استان در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد​
کمالی با بیان‌ اینکه ۷۵ درصد مصارف گاز استان در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد، ابراز کرد: ۲۱ درصد مصرف گاز استان مربوط به واحد های صنعتی، چهار درصد مصارف خودرویی و ۱۰ درصد مصارف عمومی است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، راه اندازی کمپین‌های «رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه» و «کاهش یک درجه دمای اتاق» را یکی از مهم ترین راهکارهای همیاری اصحاب رسانه با شرکت گاز در تامین مستمر جریان گاز مشترکین دانست و اذعان کرد: امسال نیز نیازمند همراهی در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه در بین خانواده ها هستیم.
کمالی تعداد مشترکین گاز در آذربایحان شرقی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانست تصریح کرد: تاکنون ۹۸ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار شهری در استان به مدار مصرف گاز متصّل شده اند.
وی افزود: در طول ۲ سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۴۰۱ کیلومتر شبکه گاز در استان اضافه شده و ۳۰ هزار انشعاب جدید وصل شده است. در این مدت ۱۰۰ هزار مشترک به تعداد مشترکان افزوده شده و ۲۳۰ روستا گازدار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت:همزمان با هفته دولت ۲۶ روستا ۴۲۸ خانوار و ۶۰ واحد صنعتی در استان وارد مدار مصرف گاز شده‌اند که برای این طرح ۲۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. 

گاز از مرحله رشد وارد مرحله توسعه شده است
کمالی به طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: طرح خط ۱۸ اینچی هشترود به چاراویماق، ایستگاه ۱۲۰ هزار متر مکعبی شهرک خارجی و خط ۱۶ اینچی انتقال گاز شهرک صنعتی آخولا و همچنین ۶ شرکت بزرگ فولاد در حال راه‌اندازی است که در هر ساعت به ۴۰ هزار متر مکعب گاز نیاز دارد و اقدامات در این راستا در حال انجام است.
وی به طلب ۹۹۳۰ میلیارد ریالی شرکت گاز از مشترکان خاطرنشان کرد و گفت: میزان بدهی بخش خانگی ۲۲۵۰ میلیارد ریال صنعتی ۹۰۰ میلیارد ریال عمومی ۸۰۰ میلیارد ریال و تجاری ۳۴۰ میلیارد ریال است. از این میزان تنها ۳۲۶۰ میلیارد ریال آن وصول شده است.

کمالی افزود: ۴۰ هزار مورد تعداد ویلاها، باغ‌ها و گلخانه‌های استان مشترک شرکت گاز آذربایجان شرقی هستند 
وی به آمار انشعابات غیر مجاز و گاز دزدی در استان اشاره کرد و‌گفت: در طول یک سال گذشته بیش از ۵ هزار انشعابات غیرمجاز شناسایی کردیم که اکثر آنان در مناطق حاشیه نشین و باغات بوده و هیچ کدام از آنان مجوز قانونی نداشتند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی بر لزوم اطلاع رساني و آگاهسازي شهروندان براي جلوگيري از آمار مسموميت گاز مونوکسيد کربن و انفجار گاز تاکيد کرد و گفت: سال گذشته ۴۳ نفر در استان در اثر گاز گرفتگي و يا انفجار جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/
لزوم بروزرسانی فناوری نیروگاه های آذربایجان شرقی/ ۷۵ درصد مصارف در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار