معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

معماری برخی ساخت و سازها سنخیتی با الگوهای ایرانی و اسلامی ندارند

1402/06/06 - 23:14 - کد خبر: 98874 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه علی‌رغم قدمت تاریخی شهرهایی مانند تبریز، معماری خاصی در برخی ساخت‌وسازها به کار برده می‌شود که سنخیتی با الگوهای ایرانی و اسلامی نداشته و اصالت ندارند.

به گزارش نصر، جبار علی ذاکری روز دوشنبه در جلسه مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی که به میزبانی میانه برگزار شد، با اشاره به لزوم نظام‌مند کردن ساخت‌وسازها، اظهار کرد: شورای اسلامی شهرها می‌توانند با مصوبات و نظارت بر اجرای آن، حتی در جزئیات ساخت‌وسازها مانند نماهای ساختمان‌ها تأثیر مثبتی داشته باشند.
وی نظام‌مند کردن فعالیت‌های شهری با بهره‌گیری از آی‌تی بیس (فناور محور کردن) کردن آنها را نیز از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که لازم است شوراها و شهرداری‌ها روی آن کار کنند تا دیدارهای چهره‌به‌چهره برای فرایندهایی مانند ساخت‌وسازها و اخذ مجوزها از بین برود.
ذاکری، تسریع و قابل پایش و رصد بودن فرایندها، افزایش رضایتمندی و کاهش چشمگیر برخی تخلفات را از مهم‌ترین مزایای فناور محور کردن فعالیت‌های شهری برشمرده، افزود: تعدادی از شهرهای استان در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌اند که باید برای سایر شهرها الگو شده و روش‌های دستی به آی‌تی بیس تغییریافته روند اصلاح گردد.
معاون استاندار، مشغول بودن به کارهای جاری و روزمره را عامل غلبه بر تفکر خلاقانه و تغییر روش‌ها عنوان کرده، گفت: برخی اختیارات در سطح استانی می‌تواند باهدف تسریع کارها و جلوگیری از کارهای دست‌وپاگیر به شهرستان‌ها تفویض شود و ما آماده بررسی آنها و تفویض اختیار هستیم.
انتهای پیام/
معماری برخی ساخت و سازها سنخیتی با الگوهای ایرانی و اسلامی ندارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار