مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم است/ ایجاد 133 تعاونی در دولت سیزدهم 

1402/06/07 - 09:37 - کد خبر: 98865 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پنج هزار تعاونی در استان وجود دارد که برای ۸۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده همچنین ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش نصر، "حسین فتحی" در سلسله نشست های به سوی قله که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در هفته دولت برگزار می‌شود، گفت: شعار تعاون امسال حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم است، دغدغه تعاون اقتصادی نیست بلکه اجتماعی و اشتغال و رفع نیاز جامعه است.
وی ادامه داد: تعاون تجلی اقتصاد مردمی بوده و هفته تعاون، حضور اثر بخش مردم در اقتصاد است.
فتحی گفت: هوشمند سازی از دیگر بحث های تعاون است که سامانه جامع هوشمند تعاون یکی از رویکرد های وزارت تعاون به شمار می‌آید.
وی اضافه کرد: شفافیت، انعکاس به موقع وضعیت مالی تعاون از دیگر موارد مهم است.
 وی، به اقدامات و برنامه‌های مختلف در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: پنج هزار تعاونی در استان وجود دارد که برای ۸۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده همچنین ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند.
فتحی متذکر شد: تعاونی‌ها در بخش کشاورزی نیز ورود جدی دارند و همواره در بخش‌های دیگر خدمات، کشاورزی، صنعت نیز فعال است. 
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۳۲ تعاونی جدید ایجاد شده است، گفت: به عبارت دیگر ۳۳ درصد اشتغال در دولت مردمی افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد صادرات تعاونی در دو سال اخیر اتفاق افتاده است که جزء استان‌های برتر در این خصوص هستیم.
وی به اقدامات در حمایت از تعاونی‌ها، گفت: دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومان و خط اعتبار سه هزار میلیارد تومان ایجاد شده است، کمک در موضوع تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون ۱۴۰۰ نیز کمک شده که منجر به ایجاد اشتغال شده است.
فتحی تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله وظایف ماست، از این‌رو شرکت نوآور فناوری منتا در استان فعالیت خوبی دارد.
وی با بیان اینکه مرکز نوآور بخش کشاورزی نیز فعال شده است، یادآور شد: مرکز فناوری صنعتی به صورت فناور و صنعت نیز ایجاد شده تا در کل همه اقدامات بر اساس فناور و نوآور شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: سند توسعه تعاون چندین سال بود که در انتظار تصویب هیات وزیران بود؛ البته قانون بخش تعاون وجود داشت ولی سند ان معطل تصویب هیات وزیران بود؛ با اجرای این سند باید بیش از ۱۳ دستگاه اجرایی برای توسعه و ترویج بخش تعاون کمک کنند.
فتحی در تشریح عملکرد اداره کل تعاون، رفاه و کار اجتماعی به مناسب هفته تعاون افزود: در شمال‌غرب کشور ۶۹ طرح تولید خدمات مسکن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که این میزان در استان آذربایجان‌شرقی ۲۸ طرح خواهد بود که همزمان با کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، البته نسبت به سال گذشته رشد پنج برابر دارد.
وی خاطرنشان کرد: سند توسعه تعاون چندین سال در انتظار تصویب هیئت وزیران بود که خوشبختانه اسفند سال گذشته این سند مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت و بیش از 13 دستگاه اجرایی مکلف به همکاری و اجرای تفاهم نامه با تعاون شدند.
انتهای پیام/
حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم است/ ایجاد 133 تعاونی در دولت سیزدهم  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار