کارخانه آسفالت ایلخچی به مدار تولید بازگشت

1402/06/06 - 12:00 - کد خبر: 98850 نسخه چاپی

نصر: کارخانه آسفالت ایلخچی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی و شهرداری ایلخچی در شهرستان اسکو با ظرفیت تولید ۶۰ تن انواع آسفالت همزمان با هفته دولت به مدار تولید بازگشت.

به گزارش نصر، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی به دلیل مشکلات عدیده راکد و کاملاً متروکه شده بود، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و اختصاص بودجه مورد نیاز، عملیات ارتقاء و بازسازی اساسی آن انجام شد و به مدار تولید و خدمت رسانی بازگشت.
مرتضی عبدل زاده با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت مشارکتی سازمان همیاری با شهرداری های منطقه شبستر با ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در ساعت از دیگر واحدهای تولیدی سازمان است که به دلیل بهره برداریهای نامناسب توسط مستاجرین در وضع نامطلوبی قرار داشت و امکان هر گونه بهره برداری درست از آن سلب شده بود، گفت: پس از مشورت با سهامداران، عملیات اورهال ( تعمیرات اساسی ) اساسی کارخانه و تکمیل نواقص آن انجام شد و در سایه تلاش شبانه روزی همکاران سازمان، به چرخه تولید بازگشت.
وی به راه اندازی واحد صنعت و معدن در سازمان همیاری شهرداری های استان اشاره کرد و افزود: این واحد یکی از واحدهای اصلی در چارت سازمانی ابلاغی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور است که متاسفانه در طول سال های گذشته، مورد بی توجهی واقع شده و زیرساخت اجرایی در این حوزه تعریف نشده بود.
عبدل زاده اظهار کرد: این واحد در طول یکسال گذشته با تصویب هیات مدیره سازمان و در راستای پشتیبانی و تامین نیاز شهرداری های استان و همچنین به عنوان منبعی برای دستیابی به درآمد پایدار در سازمان، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: سازمان همیاری به همین منظور با هزینه کرد حدود ۳۰ میلیارد ریالی، اورهال سازی کارخانه قطعات را نیز به اتمام رسانده است.
عبدل‌زاده با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تبیین عملکرد ۲ ساله این سازمان بعد از استقرار دولت مردمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طول این مدت، اقدامات بسیار ارزنده‌ای به همت همکاران پرتلاش سازمان، انجام شده است.

تلاش مستمر سازمان همیاری برای اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی
وی افزود: سازمان همیاری با تکیه بر توان فنی و سرمایه انسانی ارزشمند خود چندین قرارداد پروژه عمرانی را با شهرداریها منعقد کرده است و یا در شرف انعقاد دارد که نشان از اعتماد سهامداران و سایر سازمانهای دولتی می باشد.
عبدل زاده از جمله آنها به احداث و تکمیل تقاطع غیرهمسطح میانه، پل دخیل و گلخانه سه هزار و ۷۰۰ مترمربعی شهرداری مراغه ، انعقاد قرارداد ساختمان های اداری شهرداری و شورای اسلامی شهر مهربان، پروژه احداث زیرگذر شهرداری هشترود، ساختمان اداری شورای اسلامی ورزقان، ممیزی املاک شهر سراب و پروژه عظیم آماده سازی سایت ۷۳ هکتاری در شهر جدید سهند مربوط به نهضت ملی مسکن اشاره کرد.
وی همچنین گفت: در این راستا تفاهم نامه های مختلفی با سایر شهرداریهای استان و منطقه آزاد ارس منعقد شده که در صورت تبدیل شدن به قرارداد اقدامات اجرایی در آنها نیز شروع می شود.
عبدل‌زاده به آخرین وضعیت عملیات اجرایی و آماده سازی اراضی ۱۳۲ هکتاری توسط سازمان نیز اشاره کرد و افزود: در چهار ماه نخست سال جاری، با تلاش مستمر همکاران در سازمان همیاری به صورت منظم و مطابق برنامه زمان بندی ۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری در طلاییه انجام شده که این میزان تا پایان سال به چهار و نیم میلیون مترمکعب خواهد رسید.
وی گفت: انجام مهندسی ارزش جهت اجرای مسیر دکل های برق و تغییر طرح فنی از ۱۱ دکل به پنج دکل یکی از اقدامات شاخص انجام شده در پروژه طلاییه و در اواسط سال ۱۴۰۱ بود که باعث صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌کرد این بخش از پروژه شد.
وی با اشاره به اجرای پروژه دهکده بوم گردی دند توسط سازمان همیاری افزود: با توجه به اینکه عملیات ساختمانی این پروژه در مراحل پایانی خود قرار دارد، برابر مصوبه هیات مدیره و به استناد مطالعات مشاور، فراخوان جذب سرمایه گذار انجام شده است و تجهیز و بهره برداری توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
عبدل زاده در خصوص پروژه بزرگ تجاری-خدماتی-تفریحی و درمانی میدان بسیج نیز عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر واقع در میدان بسیج با کاربری تجاری، خدماتی، تفریحی و درمانی در ۱۵ طبقه سازه ای و در قالب یک بسته سرمایه گذاری، تعریف و از مهم‌ترین پروژه های در دست اجرای سازمان همیاری از طریق مشارکت مدنی است.

وصول ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات قراردادی سازمان همیاری در سال ۱۴۰۱
عبدل‌زاده گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تعیین تکلیف ۲۶قرارداد از ۷۶ قرارداد سنواتی سازمان در سال گذشته، ۳۰۰میلیارد ریال در سایه تلاش‌های واحد مالی و دفتر فنی و عمرانی سازمان، وصول و به دارایی‌های سازمان بازگردانده شده است.
وی اظهار کرد: میزان مطالبات سنواتی سازمان همیاری از شهرداری‌های استان تا به امروز، ۷۰۰ میلیارد ریال بود که با تلاش واحد مالی و تثبیت ۵۰۰ میلیارد ریال از این محل، وصول بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال، محقق شده است.
عبدل ازده گفت: نتیجه تلاش‌های همکارانم در سازمان، حرکت بسیار خوب به سمت انضباط مالی و تعریف منابع درآمدی پایدار برای سازمان همیاری به عنوان بازوی پرتوان شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی از تحقق ۱۰۲ درصدی بودجه سازمان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعریف منابع درآمدی پایدار به سازمان یکی از جدی‌ترین رویکردهای ماست که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و یا در حال انجام است.

توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی سازمان همیاری
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان از توسعه فعالیت‌های بازرگانی و تجاری سازمان نیز خبر داد و اظهار کرد: در سایه افزایش تعامل و همکاری با مجموعه‌هایی همچون پالایشگاه تبریز و منطقه آزاد ارس، برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های بازرگانی و تجاری به عنوان یکی از اصلی ترین سیاست های فعلی سازمان در نظر گرفته شده است.
عبدل زاده به همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت ترکیه‌ای برای پیشبرد فعالیت‌های بازرگانی و تجاری سازمان اشاره کرد و از ورود جدی سازمان به حوزه فعالیت‌های معدنی خبر داد .
وی ابراز کرد: تامین مصالح مورد نیاز کارخانه های تولیدی سازمان و همچنین توسعه فعالیت‌های تجاری حوزه معدن با هدف مدیریت هزینه و افزایش کیفیت محصولات قطعات بتنی و آسفالت در دستور کار سازمان است.
وی عنوان کرد: برنامه ریزی جهت ایجاد زنجیره تولید مصالح از طریق ثبت معادن مختلف و توسعه کارخانه ها نیز دیگر فعالیت‌های سازمان در حوزه صنعت و معدن به شمار می‌آید.

تقویت ناوگان ماشین آلات سازمان
وی به تعمیرات اساسی ۳۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و خرید ماشین آلات نو اشاره کرد و افزود: ۱۰ دستگاه کمپرسی۱۰ چرخ بنز و 2 دستگاه بیل مکانیکی sc۳۶۰ دلتا صفر کیلومتر به ناوگان ماشین آلات سازمان اضافه و سازمان همیاری را به یک بازوی توانمند و قابل اعتماد در خدمت رسانی به شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان تبدیل کرده است.

خدمات‌رسانی سازمان همیاری به زوار اربعین حسینی در مرز تمرچین
عبدل زاده همچنین از استقرار برخی ماشین آلات سنگین سازمان در مرز تمرچین به منظور احداث پارکینگ خودرویی برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی و برخی فعالیت‌های عمرانی دیگر در این مرز خبر داد.
شهر ایلخچی در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده و از توابع شهرستان اسکو است.
انتهای پیام/
کارخانه آسفالت ایلخچی به مدار تولید بازگشت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار