مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد:

هزینه ۳۱ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌ های بنیاد مسکن در آذربایجان‌ شرقی

1402/06/06 - 11:18 - کد خبر: 98849 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۳۱ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال برای بهره برداری از طرح های هفته دولت این بنیاد در استان هزینه شده است.

به گزارش نصر، «حجت اله سروری»، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: با صرف این میزان اعتبار پنج هزار و ۲۳ واحد مسکن مقاوم سازی شده روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در شهرستان های مختلف به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: برای ساخت این واحدها در مجموع بیش از ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۱۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت شده و بقیه آن آورده شخصی افراد است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: پرونده ۱۲ هزار و ۳۶۴ واحد مقاوم سازی مسکن روستایی نیز به بانک ها معرفی و ۹ هزار و ۳۳۰ واحد منجر به عقد قرارداد شده، هشت هزار و ۳۲۶ واحد در مرحله ساخت و پنج‌ هزار و ۲۳ واحد آماده بهره برداری است.
سروری، با اشاره به افتتاح ۴۸ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای میانه، بستان آباد و سراب، ادامه داد: ۳۲ واحد از این مسکن ها در میانه، هشت واحد در بستان آباد و هشت واحد در سراب است که بنیاد مسکن برای ساخت آن ها حدود ۱۴۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی اجرای طرح هادی و آسفالت ریزی ۶۵ روستای استان در سال جاری با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این بنیاد اعلام کرد و یادآور شد: طرح‌ هادی ۹۱ روستا نیز با حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار، مطالعه و بازنگری شده است.
سروری، افزود: امسال ۲ هزار و ۴۲۶ جلد سند در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت و ۴۶۶ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان صادر شده و برای صدور این اسناد ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکن روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون ۱۵۲ هزار و ۹۱۹ واحد از آن ها معادل ۵۰ درصد بهسازی و مقاوم سازی شده است.
انتهای پیام/
هزینه ۳۱ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌ های بنیاد مسکن در آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار