خبر/

بهره‌برداری از 2439 واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی

1402/06/05 - 16:07 - کد خبر: 98809 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی از واگذاری ۶۰۰ قطعه زمین خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهور2 هزار و 439 واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم امروز در مراسم بهره‌برداری ۲ هزار و ۴۳۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بیشترین افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن، در سفر خردادماه رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی انجام گرفت و بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی به‌بهره برداری رسید.
وی به مجموع واحدهای افتتاح شده در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: علاوه بر واحدهای افتتاح شده امروز، ۶۰۰ قطعه زمین هم در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار می‌شود و با احتساب واحدهای افتتاح شده در خردادماه توسط رئیس جمهور، مجموعا قریب به ۱۴ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان‌شرقی افتتاح شده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی تلاش بیشتر نهادهای مسؤول برای تکمیل پروژه‌های مسکن را خواستار شد و تاکید کرد: این میزان افتتاح عدد خوبی است، اما اداره‌کل راه و شهرسازی استان، بنیاد مسکن و شهر جدید سهند تلاش خود را مضاعف کرده و حرکت رو به جلویی در پیش بگیرند.
خرّم به تسهیلات ارائه شده به واحدهای خودمالکی هم اشاره کرد و گفت: در بحث خودمالکی، زمین از طرف دولت داده می‌شود و تسهیلات نیز توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود ساخت توسط افراد به راحتی انجام شود. این روش در شهرهای کوچک و زیر یکصد هزار نفر توصیه می‌شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی بافت فرسوده را مناسب‌ترین زمینه ساخت مسکن برشمرد و بیان داشت: یکی از بهترین روش‌هایی که می توان پروژه مسکن را پیش برد، مناطق فرسوده شهر است، چرا که زیر ساخت آنها اعم از برق و آب و فاضلاب آماده است.
گفتنی است، همزمان با هفته دولت به دستور رئیس جمهور ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور افتتاح شد.
این واحدها شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر در سراسر کشور است.
انتهای پیام/
بهره‌برداری از 2439 واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار