مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی،

وسایل سرمایشی در تابستان ۳۰ درصد برق استان را مصرف می‌کنند

1402/06/05 - 14:49 - کد خبر: 98807 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۰ درصد پیک مصرف در تابستان به بخش استفاده از سیستم سرمایشی برمی‌گردد.

به گزارش نصر، "اکبر فرج‌نیا"، امروز در دومین جلسه از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله با بیان اینکه حوزه صنعت برق کشور در حوزه نفوذ برق در کل کشور بالای ۹۸.۹ آحاد مردم از این نعمت برق برخوردار هستند، اظهار کرد: این رقم در کل دنیا بی‌سابقه است و ادعا نیست. این رقم در استان آذربایجان‌شرقی نیز ۹۹.۱ می‌باشد به طوریکه هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار روستای در استان آذربایجان‌شرقی بدون برق وجود ندارد؛ استان آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که در بیست ماهه اخیر نزدیک به ۲۰ روستا بالای ۱۰ خانوار را برق‌دار کرده است و به تبع آن مهاجرت معکوس به روستا رخ داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در دوسال گذشته ۱۹ روستای استان برق‌رسانی شده است.
وی به ظرفیت منصوبه نیروگاهی اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه در خاورمیانه حرفی برای گفتن داریم و همیشه رتبه اول و دوم را کسب کرده‌ایم.
فرج‌نیا با اشاره بر اینکه در استان آذربایجان‌شرقی نزدیک به دو میلیون مشترک دارد، افزود: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های استان دو هزار و ۴۰ مگاوات است و ظرفیت منصوبه منطقه نیز ۵ هزار و ۲۴۸ مگاوات ظرفیت تولید انرژی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رشد مصرف ۱۱ هزار مگاوات گفت: میزان رشد مصرف برق در استان ۱۱ درصد و در کل کشور این میانگین ۶ درصد است.
وی با بیان اینکه میزان مصرف ۱۱ درصد و ۶ درصد در مقایسه با جهان یک رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: در کل دنیا این استاندارد یک الی دو درصد است.
فرج‌نیا افزود: بخشی از این اضافه مصرف در حوزه غیرمولد است به طوریکه ۳۰ تا ۴۰ درصد این مصرف در بخش استفاده از سیستم گرمایشی است. 
وی ادامه داد: این رقم در استان آذربایجان‌شرقی نیز ۳۰ درصد است یعنی ۳۰ درصد پیک مصرف در تابستان به بخش استفاده از سیستم سرمایشی برمی‌گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرهنگ مصرف تغییر یافته است؛ به طوریکه در استان آذربایجان‌شرقی قبلا استفاده از کولر مفهومی نداشت.
وی متذکر شد: به اندازه ۴ برابر نیروگاه برق تبریز، استفاده از کولر در کل کشور شده است؛ البته این موضوع در روزهای خاص اتفاق افتاده است.
فرج‌نیا با اشاره به اجرای برنامه‌ DR در جهان، گفت: با این برنامه می‌توان برنامه مصرفی را مدیریت کرد یعنی نرخ‌ها در ساعات خاص شناور شود، برنامه‌های تشویقی اجرا شود.
وی یادآور شد: خرید خاموشی موضوعی است که در کل دنیا رواج دارد و از سال گذشته در بخش خانگی و از چند سال پیش در حوزه صنعت این موضوع در کشور نیز رواج یافته است. این موضوع همان برنامه تشویقی مشترکین می‌باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق استان مسوولیت تامین برق مشترکان استان به غیر از تبریز، اذرشهر و اسکو است.
وی بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است و در این هفته 368 میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد.
فرج‌نیا گفت: عمده پروژه در بخش محرومیت‌زدایی و روستا است. بازسازی شبکه‌های فرسوده روستایی جزو اولویت است.
وی به اعطای پاداش برای مشترکان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش در کل کشور و دو میلیارد تومان پاداش در استان به مشترکین اعطا شده است و همچنین بیشترین پاداش قبض مشترک تبریز پاداش یک میلیون و ۲۰ هزار تومانی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی یادآور شد: از بابت همکاری صنعت 50 میلیارد تومان پاداش به صنعت تخصیص یافته است.
وی احداث شهرک خورشیدی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقرر شده است که صنایع به صورت کنسرسیوم وارد شوند تا شهرک‌های صنعتی به صورت رایگان زمین دریافت کنند.
انتهای پیام/
وسایل سرمایشی در تابستان ۳۰ درصد برق استان را مصرف می‌کنند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار