مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز در تحریریه نصر مطرح کرد؛

نقش ویژه رسانه ها در بهینه سازی فرهنگ مصرف/ زمستان پیش رو مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت

1402/06/04 - 20:25 - کد خبر: 98786 نسخه چاپی

نصر: مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز گفت: همه تلاش ها و تمهیدات کنونی ما برای این است که در فصل سرد سال مشکلی برای تامین گاز منطقه نداشته باشیم.

به گزارش نصر، فیروز خدایی که به مناسبت هفته دولت در تحریریه نصر حضور یافته بود، ضمن تشریح اقدامات دستگاه متبوع خود، از تلاش های نصر در پوشش اخبار صنعت نفت و گاز قدردانی کرد و افزود: نصر به عنوان رسانه ای موفق، امروز به مرجع اخبار استان و منطقه تبدیل شده است و من این موفقیت را به این رسانه تبریک می گویم.
وی به اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف اشاره کرد و گفت: رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه نقش بسزایی دارند و امیدوارم با ادامه این تلاش ها شاهد رشد فرهنگ مصرف در کشورمان باشیم.
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز در ادامه با بیان اینکه عملیات انتقال گاز 6 استان غرب و شمالغرب کشور را تحت پوشش می دهد، افزود: با توجه به کاهش بار شبکه، اقدامات اصلاحی و اورهال برخی تجهیزات انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.
خدایی تاکید کرد: همه تلاش ها و تمهیدات کنونی ما برای این است که در فصل سرد سال مشکلی برای تامین گاز منطقه نداشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای پیشگیری از قطع گاز صنایع در فصل سرد آینده انجام می دهید، توضیح داد: شبکه خانگی کشور 700 میلیون مترمکعب گاز مصرف می کند و تلاش شرکت ملی گاز برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی است و هر چقدر گاز در بخش خانگی کمتر هدر برود، گاز بیشتری برای تامین انرژی بخش صنعت تزریق خواهد شد. البته این موضوع در حوزه شرکت های توزیع است، اما به طور کلی خوشبختانه گاز صنایع کوچک قطع نشده و تلاش شده است موضوع ناترازی تولید و مصرف با مدیریت سهمیه نیروگاه ها حل شود.
خدایی گفت: با تلاش همکاران ما و همراهی مردم عزیز در مصرف بهینه، سال گذشته کمترین قطعی گاز در صنایع کوچک و متوسط را داشتیم.
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز در ادامه افزود: متاسفانه مشکل ناترازی در تولید و مصرف گاز را داریم و این موضوع در تامین گاز مصرفی بخش صنعت در زمان های پیک مصرف اثر می گذارد. با این همه خوشبختانه در طی سال گذشته قطعی گاز در بخش خانگی نداشتیم و با تمهیدات انجام یافته انشاالله امسال هم قطعی گاز نخواهیم داشت.
خدایی در ادامه از نیروهای متخصص و متعهد منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور قدردانی کرد و گفت: با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان، پروژه های خودکفایی در بخش تعمیر و نگهداری با موفقیقت به انجام رسیدند و این تلاش ها برای نگهداری شبکه انتقال گاز کشور توسط همکاران متخصصان ما ادامه دارد.
انتهای پیام/
نقش ویژه رسانه ها در بهینه سازی فرهنگ مصرف/ زمستان پیش رو مشکلی برای تامین گاز نخواهیم داشت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار