خانی خبر داد:

بهره برداری از ۲۰ طرح آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در هفته دولت

1402/06/04 - 17:06 - کد خبر: 98779 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۲۰ طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی با چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، «محمد خانی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴ طرح روستایی در هفت شهرستان تبریز، هشترود، کلیبر، سراب، جلفا، بستان آباد و مرند اجرا شده است. شود.
وی ادامه داد: تامین آب شهر تبریز با ۱۵ کیلومتر خط انتقال و حفر ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال یکی از این طرح هاست.
خانی اضافه کرد: تکمیل مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود و قشلاقات کلیبر از دیگر طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت است که ۲۱ هزار ۸۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: پروژه تامین آب اضطراری شهر تبریز با اعتبار یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال شامل افتتاح قسمتی از پروژه تامین آب تبریز و اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال آب و حفر و تجهیز و بهسازی تعداد ۳۹ حلقه چاه، تامین آب پایدار شهر بستان آباد از سیسان چای با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل اجرای چهار کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری، تامین آب روستای لیقوان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال با بهره مندی ۲ هزار و ۶۲۸ خانوار روستایی با جمعیت تحت پوشش هشت هزار و ۶۲۰ نفر، تامین آب ۲۰ روستا در ۲ شهرستان کلیبر و هشترود با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی که ۸۰۷ خانوار روستایی با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۷۵۴ نفر از دیگر طرح های آماده بهره برداری است.
خانی افزود: طرح تامین آب ۱۰ روستا در سه شهرستان مرند، جلفا و سراب با هزینه کرد ۶۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی که ۲ هزار و ۸۹۴ خانوار روستایی با جمعیت هشت هزار و ۴۱۱ نفر در این ایام بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: در حوزه فاضلاب شهری و روستایی نیز ۳۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح ها و پروژه های این حوزه هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: احداث تصفیه خانه و تاسیسات فاضلاب شهر خوشه مهر بناب با اعتبار ۶۵۰ ملیارد ریال شامل احداث تصفیه خانه به ظرفیت ۷۷۰ متر مکعب در شبانه روز و اجرای ۱۳.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری، ۱۵۰۰ متر خط انتقال و واگذاری ۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب و همچنین اجرای شبکه و خطوط انتقال فاضلاب شهر تبریز شامل اجرای بیش از سه کیلومتر شبکه جمع آوری و ۵۰۰ فقره انشعاب جدید با ۱۴۵ میلیارد ریال از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت ۱۴۰۲ است.
بنا به این گزارش، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.
انتهای پیام/
بهره برداری از ۲۰ طرح آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در هفته دولت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار