معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خبر داد:

افزایش قابل توجه صدور پروانه ساختمانی در تبریز

1402/06/04 - 16:57 - کد خبر: 98778 نسخه چاپی

نصر:  معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از رشد پروانه ساختمانی و پیش پروانه ساختمانی در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش نصر، محمد عزتی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و افزایش هزینه های ساخت و ساز، خوشبختانه با تعامل مطلوب سازندگان و همکاران حوزه شهرسازی و معماری در سطح مناطق دهگانه، شاهد افزایش قابل توجه آمار صدور پیش پروانه و پروانه ساختمانی در سال جاری هستیم.
وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۹۷۳ مورد پروانه و ۱۱۲۲ مورد پیش پروانه ساختمانی صادر شده است که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب افزایش ۱۸ و ۲۶/۵ درصدی داشته است و همچنین مساحت (زیربنای) پروانه ساختمانی در سال جاری با یک میلیون و ۸۱ هزار و ۳۴۹ مترمربع حدود ۲۶ درصد و پیش پروانه ساختمانی با یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۶۳مترمربع افزایش ۴۱/۵ درصدی داشته است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطر نشان کرد: اجرای سیاست های تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین تسریع صدور پروانه ساختمانی، از عمده دلایل اصلی رونق ساخت و ساز در مدیریت شهری فعلی کلانشهر تبریز است.
انتهای پیام/
افزایش قابل توجه صدور پروانه ساختمانی در تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار