رئیس اداره کل سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون تاکید کرد:

تامین مالی واحدهای آذربایجان شرقی از بازار سرمایه/ پیشتازی بانک توسعه تعاون 

1402/06/04 - 09:57 - کد خبر: 98743 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره کل سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در بهره مندی از ظرفیت های بازار سرمایه در تامین مالی واحدهای صنعتی پیشتاز است.

به گزارش نصر، رامین نجمی در جریان سفر به تبریز و بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی این استان در گفت و گویی افزود: آذربایجان شرقی به عنوان یک استان نمونه در تقسیم بندی بازدید از استان ها مدنظر بود و هدف از بازدید چنین واحدهایی در سطح کشور، شناسایی و مذاکره با مشتریان برای ارائه خدمات جدید است.
وی ادامه داد: با این حال  دور از انتظار بود که واحدهای صنعتی شهرک های آذربایجان شرقی به این خوبی رشد کرده باشند ولی بازدیدها منجر شد به این باور برسیم که این استان دست کمی از شهرک های صنعتی بزرگ کشور ندارد؛ بنابراین نیازمند توجه بیشتری است.
وی اذعان داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک نوپا در مقایسه با بانک های باسابقه در ارایه خدمات به مشتریان بزرگ با محدودیت هایی مواجه است که شانس رقابت را کمتر می کند و با توجه به حجم تورم، ارائه خدمات در برابر نیازهای واحدهای تولیدی محدود می شود؛ اما بهره مندی از ظرفیت های جدید فرصت ارایه خدمات به واحدهای کوچک و متوسط را بیش از سایر بانک ها محیا می کند.
 

نجمی با بیان اینکه خدمات بانک توسعه تعاون تعهد محور است تاکید کرد: این یعنی جذب منابع در قبال مصارف است به مرور زمان در طولانی مدت عدم جذب منابع، عدم ارائه خدمات را در پی خواهد داشت ، به ناچار باید به مشتریان بزرگ خدمات ارائه شود که با یک سری محدویت های بخشنامه ای مواجه است و برای رفع این مشکل باید خدمات را به صورت تعهد ارائه دهد و با ضریب هایی که در بخشنامه وجود دارد ارائه خدمات افزایش یابد.
رئیس اداره کل سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون  با اشاره به اینکه این بانک در حوزه ابزارهای نوین، به منظور تامین مالی واحدها وارد عمل شده است؛  ادامه داد: بانک توسعه تعاون آخرین بانک دولتی بعد از انقلاب اسلامی است که تاسیس شده است و زمانی فعالیت خود را آغاز کرد که محدویت های سرمایه گذاری شدیدی برای شرکت ها اعمال شده بود این امرمنجر شد تا بانک توسعه تعاون نتواند نهاد های مالی مورد نیاز شبکه بانکی ازجمله کارگزاری، تامین سرمایه و.. را تکمیل کند، که این امر عقب ماندن سرمایه این بانک نسبت به بانک های دیگر را در پی داشت اما خوشبختانه هیات مدیره بانک موافقت خود را در خدمات گیری از دیگر نهادها به عنوان شرکای تجاری اعلام کرده است؛  از طرفی با استفاده از ظرفیت کارمندان و مدیران استانی نیاز های قابل توجه مشتریان نمونه از بازار سرمایه تامین می شود. این اقدام در این شرایط نقدینگی که اقتصاد حالت انقباضی در سیاست اقتصاد کلان پیش گرفته است؛ به عنوان ناجی مشتریان است.
نجمی ادامه داد: در شرایط بحران اقتصادی همراهی بانک توسعه تعاون با واحدهای کوچک و متوسط این حس را بین مشتریان ایجاد خواهد کرد که این بانک در شرایط بحرانی در کنار ما بوده به همین دلیل چنین مشتریانی به عنوان مشتریان وفادار خواهند ماند.
 

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون تلاش خود را روی دانش و تخصص کارمندان در وفادار سازی مشتریان در قبال خدمات کوچک گذاشته است؛ اضافه کرد:  مشاوره های مالی ارائه شده بانک را به عنوان دوست مشتری معرفی می کند و این اقدام، مشتری وفادار و استراتژیک را جذب می کند و چنین رویکردی به عنوان ابزار جدید به جای پول در بانک مطرح و توسعه می یابد.
وی با اشاره به اعمال محدودیت های مالی در ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی از سوی بانک ها اظهار داشت: ابزار مالی جمعی در هیچ بانکی وجود ندارد و تلاش بر این است که هرچه سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد و بانک نقش تعیین کننده ای داشته باشد. در حال حاضر با به وجود آمدن مشکلات مالی واحدهای مستقر در استان ها در استفاده از این ابزارها راغب تر شده اند.
وی با اشاره به شیوع پاندمی کرونا در کشور گفت:  کرونا یک تهدید برای سرمایه گذاران بود که به فرصت تبدیل شد، اداره سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون نیز از این تهدید به عنوان فرصت بهره برد و با  کنترل بخشی از ترازنامه و چالش نقدینگی به عنوان یک فرصت نهایت استفاده را برد تا شعب این ابزار را بشناسند و سرمایه گذاران بزرگ را جذب کنند که استان ها نسبت به ظرفیت های خود می تواند از ابزارهای دیگر بانک هم استفاده کنند.
رئیس اداره کل سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون با اشاره به بازدید از 12 شرکت و واحد صنعتی متوسط مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: از این شرکت هایی که بازدید به عمل آمده اکثرا ظرفیت  استفاده از ابزار تامین مالی جمعی بانک توسعه را دارند که یک تحول بزرگی در تامین مالی از بازار سرمایه خواهد بود و در برندیگ شرکت ها کمک بسزایی خواهد کرد، بانک توسعه تعاون نیز باید از فرصت ها در این وضعیت نامناسب چالش نظام بانکی نهایت استفاده را ببرد.
وی ادامه داد: نباید به ابزار تامین مالی جمعی صرفا به عنوان محصول اعتباری توجه شود بلکه مشتری  نیز ارزش این همیاری بانک را درک کند و بانک را در شرایط بد اقتصادی حمایت کند.

راه اندازی پلتفرم جدید
محمدرضا قربانی؛ عضو هیئت مدیره شرکت واسپاری بانک توسعه تعاون نیز در این خصوص گفت: بانک توسعه تعاون دو هدف در زنجیره ارزشی بانک دارد، یک خدمت به جامعه هدف که شامل ذی نفعان بانک مانند کارمندان و اعضای وزارتخانه می شود و سبد کالای ملی در اختیار آن ها قرار می دهد و می توانند از تسهیلات بانکی با حداقل مدارک استفاده کنند.
وی اضافه کرد: دومی اینکه ، بانک می تواند توسعه فروش برای خیلی از شرکت ها به صورت واقعی ایجاد کند در این راستا یکی از برنامه های بانک این است که پلتفرم جامعی را با همکاری شرکت سمات طراحی کرده و امکان فروش محصولات را با ارائه تسهیلات به افراد جامعه فراهم   کند که این پلتفرم تا سه ماه آینده در قالب وب سرویس و اپیلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد.
انتهای پیام/
تامین مالی واحدهای آذربایجان شرقی از بازار سرمایه/ پیشتازی بانک توسعه تعاون  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار