مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان استان؛

هکاتون بازی‌های جدی در تبریز به روز آخر رسید/ بازى رايانه اى ابزارى برای آموزش مهارت‌های زندگی

1398/09/29 - 19:53 - کد خبر: 9871 نسخه چاپی

نصر: هکاتون بازی‌های جدی به طور همزمان در تبریز و تهران برگزار و رقابت دانشجویان تبریزی پس از سه  روز به پایان رسید.

به گزارش نصر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هکاتون بازى هاى جدى به همت بنياد ملى بازى هاى رايانه اى با همکاری این دفتر و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، گفت: در اين رويداد جمعی از بازى سازان جوان  طی رقابت سه روزه در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز گردهم آمدند تا بازی‌ رایانه‌ای را در این مدت در زمینه مهارت‌های دهگانه زندگی طراحی کرده و بسازند.
 
اعظم کریمی افزود: هر گروه باید طی سه روز یک بازی طراحى کند که مهارت‌هایی همچون مسئله نه گفتن، تعارض، کنترل خشم و هیجان را به صورت غیر مستقیم آموزش دهد.
 
وی در تشریح این رقابت گفت: شرکت‌کنندگان در این رویداد برای توسعه یک بازی هدفمند در زمینه اموزش و مهارت های زندگی در تهران و تبریز به طور جداگانه بایکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
کریمی استقبال از این رقابت را در نخستین دوره خود در تبریز بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هکاتون در نخستین دوره خود در تبریز شاهد حضور ۸۷ نفر دانشجو در قالب ۲۳ تیم بود و سطح کیفی بازی‌های طراحی شده نیز بالا بود.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از حضور گروه دانش آموزان دبیرستانی در کنار دیگر گروه‌های دانشگاهی خبر داد .

وی یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادی طراحی بازی‌های رایانه‌ای هدفمند و آموزش نوجوانان و جوانان و کنترل برخی از ناهنجاريهاى رفتاری خاص در قالب بازی‌های جدی است که تا کنون به این شکل به آن پرداخت نشده و با توجه به ظرفیت‌های آن بهتر است که به شکلی هدفمند صورت گیرد.
 
وي ادامه داد: در كنار بازى سازان ومتخصصين فنى با همكارى اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي شاهد حضور روانشناس متخصص حوزه خانواده در اين رويداد بوديم كه هدايت محتوايي موضوعات را بر عهده داشت.
 
کریمی تاکید کرد: پس از انتخاب نفرات برتر رقابت هکاتون، از بازی‌های منتخب معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان حمایت می‌کند و اعتقاد بر این است که جوانان بسیاری از مهارت‌ها را می‌توانند از طریق بازی‌ها آموزش ببینند.
 
هکاتون در دو استان تهران و تبریز در حال برگزارى است و امروز جمعه پس از معرفی منتخبین تبریز، نفرات برتر هفته آینده در اختتامیه هکاتون در دانشگاه شهید بهشتی در تهران اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/
هکاتون بازی‌های جدی در تبریز به روز آخر رسید/ بازى رايانه اى ابزارى برای آموزش مهارت‌های زندگی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار