رییس امور مالیاتی:

درآمدهای دولت از مالیات ۶۰ درصد افزایش یافت

1402/06/02 - 20:26 - کد خبر: 98703 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تعداد اظهار نامه‌های مالیاتی ارائه شده از زنان اجرای قوانین جدید مالیاتی در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است و درآمدهای دولت از این بابت تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محمد هادی سبحانیان روز پنج‌شنبه در صد و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد افزود: دولت سیزدهم به طور حتم «خرج کرد» منابع اخذ شده از قوانین مالیاتی جدید را به مردم گزارش خواهد کرد تا همه بدانند این اقدام چه نقش مهمی در آبادانی کشور داشته است.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه سازمان مالیاتی کشور در چهار ماه نخست امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال به شهرداری مشهد پرداخت کرده است که نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.
رییس سازمان مالیاتی کشور بیان کرد: مالیات‌ستانی» هوشمند بر خلاف روش سنتی پیشین به سود فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار است و مشکلی برای آنان ایجاد نخواهد کرد.
وی گفت: قوانین جدید مالیاتی بر اساس هم فکری دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است و در واقع یک بازی برد برد میان این دو بخش است.
سبحانیان ادامه داد: طبق قوانین جدید برای هر استان بر اساس ظرفیت های اقتصادی، سهم مالیاتی مشخص شده است که اگر استانی بیش از آن سهم مالیات داشت به آنها باز خواهد گشت.
وی با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی در خصوص رفع تعهد ارزی بیان داشت: این سیاستی است که از سوی بانک مرکزی به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور اجرا شده است، البته مشکلاتی نیز بر آن مترتب است، اما اجرایی شدن آن مانع از بروز برخی مشکلات دیگر نیز می شود.
عضویت ایران در «بریکس» به سود اقتصاد خراسان رضوی است
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به موقعیت اقتصادی و جغرافیایی استان، عضویت در بریکس به سود فعالان اقتصادی خراسان رضوی خواهد بود.
یعقوبعلی نظری اظهار داشت: همچنین تصویب منطقه آزاد سرخس و دوغارون یکی دیگر از اقدامات اقتصادی عالی است که به زودی نشانه های آن در خراسان رضوی دیده خواهد شد.
وی ادامه داد: جریان اقتصادی خراسان رضوی نباید متکی بر تسهیلات بانکی باشد که این موضوع نیز با راه اندازی تالار بورس در استان تا حد زیادی برطرف می شود.
در صد و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، تعدادی از فعالان اقتصادی استان با بیان دیدگاه ها و نظرات خویش، پیشنهاداتی در بخشهای مختلف بیان کردند.
انتهای پیام/
درآمدهای دولت از مالیات ۶۰ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار