خبر/

مخزن ١٠٠ هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز، آماده افتتاح/ افزایش ظرفیت مخازن آب شرب تبریز به ۶۰۰ هزار متر مکعب

1402/06/02 - 17:29 - کد خبر: 98697 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز، بعد از سه سال تلاش و کوشش شرکت آب منطقه‌ای استان به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که موجب افزایش تاب‌آوری تبریز تا ۸ ساعت خواهد شد.

به گزارش نصر، در آستانه هفته دولت، مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز آماده افتتاح شده که با بهره‌برداری از این پروژه، مجموع مخازن این شهر به ۶٠٠ هزار مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.
«یوسف غفارزاده» در جمع خبرنگاران با اشاره به این مخزن خاطرنشان کرد: پروژه مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز از سه سال گذشته آغاز و هم‌اکنون با ۹۷ درصد پیشرفت به اتمام رسیده که روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این پروژه در راستای افزایش ظرفیت مخازن تبریز اجرا شده است، به طوری که در حال حاضر ظرفیت مخازن تبریز ۵۰۰ هزار مترمکعب بوده که با روی مدار آمدن این مخزن، ظرفیت مخازن آب شرب تبریز به ۶۰۰ هزار متر مکعب خواهد رسید؛ به عبارت دیگر ظرفیت مخازن آب شرب تبریز با بهره‌برداری از این پروژه تا یک پنجم افزایش خواهد یافت.
غفارزاده تصریح کرد: این پروژه شامل دو مخزن ۵٠ هزار مترمکعبی است که مخزن اول روی مدار رفته و مخرن دوم نیز تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به جزئیات مخزن‌ ١٠٠ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز، گفت: مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز در بالاترین نقطه تبریز ساخته شده است تا آب به صورت ثقلی و بدون نیاز به پمپ انتقال یابد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی (مخزن تعادل) شامل دو واحد مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی شمال و جنوبی است.
وی ادامه داد: مسیر خط انتقال حد فاصل محوطه اندیشه تا باسمنج اجرا شده و طول کل مسیر ٢٧ کیلومتر است که از لوله‌های ١۶٠٠، ١۴٠٠ و هزار میلی‌متری در طول مسیر استفاده شده است.
غفارزاده ادامه داد: مخزن و منبع‌های آبی در هر کلان‌شهر جزو سرمایه‌های اصلی است و با بهره‌برداری از این پروژه می‌توان گفت که این مخزن به تنهایی می‌تواند ۸ ساعت از آب شرب شهر تبریز را تامین کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تبریز با تاکید بر اینکه مدت زمان این پروژه ۴ سال بود که در طی سه سال به اتمام رسید، یعنی کمتر از زمان تعیین شده، ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند کمک شایانی به تنش آبی که امروزه وجود دارد، داشته باشد.
وی با اشاره به خط انتقال به طول ۸ کیلومتر مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز، توضیح داد: هزینه‌کرد این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این پروژه پایداری آب شرب تبریز را شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/
مخزن ١٠٠ هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز، آماده افتتاح/ افزایش ظرفیت مخازن آب شرب تبریز به ۶۰۰ هزار متر مکعب نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   رضایی   8 ماه پیش  

24ساعته آب نداریم
پژوهشیار